Államtitkár: a vasúti ágazat fejlesztése tartósan a közlekedéspolitika középpontjában marad

Hetvenéves autóbusz közlekedik vasárnap a budapesti utakon
2022-05-21
Az MVM Dome-ban mutatja be az Egri csillagokat a Nemzeti Színház és a Magyar Nemzeti Táncegyüttes
2022-05-21
Show all

Államtitkár: a vasúti ágazat fejlesztése tartósan a közlekedéspolitika középpontjában marad

A környezetkímélő és energiahatékony vasút a jövő közlekedési eszköze, az ágazat fejlesztése tartósan a közlekedéspolitikai erőfeszítések középpontjában marad – jelentette ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára pénteken Sopronban, a GYSEV 150 emlékmozdony átadó ünnepségén.

Mosóczi László a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. 150 éves fennállása alkalmából átadott felmatricázott mozdony mellett elmondta, hogy a soproni székhelyű vasúttársaság 2010 utáni története a

150 éve íródó nagykönyv legfényesebb napjai közé tartozik,

a GYSEV a 12 évvel ezelőttihez képest jelentősen nagyobb hálózat fenntartásáról, üzemeltetéséről gondoskodik.

Felidézte, hogy egy kormánydöntés nyomán 2012-től több mint kétszáz kilométernyi vonalszakaszt vett át a társaság a MÁV-tól, 2015-ben pedig megvásárolták osztrák kézből a Fertőszentmiklós-Fertőújlak vonalat üzemeltető céget. Az összeköttetést azóta felújították – tette hozzá.

Kiemelte, hogy a GYSEV folyamatosan korszerűsíti a kezelésében lévő pályahálózatot, legutóbb a Kőszeg-Szombathely szakasz szolgáltatási színvonalat emelő munkálataival készültek el, emellett előkészítés alatt áll a vasi megyeszékhely elővárosi szerepet is betöltő kapcsolatának villamosítása is.

Ez utóbbi beruházással a társaság teljes hazai hálózatán villanymozdonyok és motorvonatok közlekedhetnek majd – mondta.

Emlékeztetett, hogy 2010 eleje óta húsz Stadler Flirt motorvonattal és 14 Siemens Vectron mozdonnyal gyarapodott a cég, emellett néhány év alatt felújították a nagycenki Széchenyi Múzeumvasút pályáját és járműállományát.

Mosóczi László elmondta, hogy a MÁV nyereséges teherfuvarozási üzletágának 2010 előtti “elkótyavetyélése” után nem maradt állami kézben a magyar vasúti áruszállító cég, azonban a GYSEV áruszállító leányvállalatának, a GYSEV Cargo Zrt.-nek a 2011-es meglapítása ezt a hiányt valamelyest enyhítette.

Kiemelte, hogy a kormány a társaság fejlesztéseiben korábban is partner volt és a jövőben is kész támogatást nyújtani.

Farkas Ciprián, Sopron polgármestere (Fidesz-KDNP) arról beszélt, hogy a GYSEV számára 1872-ben kiadott engedély történelmi jelentőségű esemény volt, a kötöttpályás közlekedés azóta is meghatározó szerepet tölt be a város életében.

Hozzátette: számos eredmény és sikeres fejlesztés jellemzi a GYSEV elmúlt éveit, amelyek összhangban vannak a városi fejlesztésekkel.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a 150 éves jubileumot nemcsak a felmatricázott Taurus mozdony hirdeti, mert június első felében a magyar és az osztrák posta is emlékbélyeget ad ki és készül egy csaknem 350 oldalas kódex is, ami a társaság történelmét mutatja be.

A matricázott mozdonyon a 150 éves logó mellett egy 520-as gőzmozdony kerekei láthatók, ami a legerősebb és legnagyobb gőzmozdony volt idehaza annak idején – fűzte hozzá.

MTI
MTI

Comments are closed.

Weboldalunk bizonyos funkcióinak működéséhez és a célzott hirdetésekhez sütikkel gyűjt névtelen látogatottsági információkat. Az Elfogadom gombra kattintva a webhely használatával Ön elfogadja a weboldal sütikre vonatkozó aktuális adatévelmi irányelveinket. További információért kattintson ide.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close