Mi kell a sikeres első benyomáshoz? – Könyvajánló

Levéltárost keres Stephen Hawking munkáinak katalogizálására a Cambridge-i Egyetem
2021-06-22
40 ezer forinttal indult, ma milliárdos céget vezet a testvérpár
2021-06-22
Show all

Mi kell a sikeres első benyomáshoz? – Könyvajánló

Az embereknek mindössze hét másodpercükbe telik véleményt formálni Önről! Nicole Soames érzelmiintelligencia-tréner e kötetével rendkívül hatékony és gyakorlatias tanácsokkal lát el bennünket, annak érdekében, hogy magabiztos önkifejezésünk egy megnyerő kisugárzással párosuljon. Könyve olyan módszerek és eszközök tárháza, mellyel megtanulhatjuk hogyan váljunk nagyszerű előadóvá életünk minden területén – függetlenül attól, hogy egy értékesítési jelentésről tartunk beszámolót, személyes márkánkat építjük, kapcsolatépítési céllal adjuk elő magunkat vagy éppen kulcsfontosságú előadóként vagyunk jelen egy hatalmas konferencián.

A prezentációs készségek fejlesztésében Nicole Soames az érzelmi intelligencia központi szerepére, azok szoros összefüggéseire épít. Ennek megértésével pedig arra is fény derül, miként kelthetünk kedvező benyomást interakcióink során.

A szerző ennek megvalósításban szintén támogatja olvasóját, a könyv egyben munkafüzetként is szolgál, a gyakorlatokra vonatkozó kitöltendő táblázatokkal, útmutatókkal vezetve a fejlődést.

Mindez azért különösen értékes, mert a szakirodalom többnyire a prezentáció összeállításának részleteire összpontosít, nem pedig a hozzá szükséges készségek tágabb kontextusban végzett vizsgálatára.

A kötet sorra veszi a prezentáláshoz szükséges készségeket, a kifejlesztésükhöz szükséges legjobb gyakorlatokat, és megtanítja hétköznapi helyzetekre alkalmazni azokat. Ezzel már el is kezdtük az énmárka felépítését. Megmutatja, miként pallérozzuk önuralmunkat, hogyan száműzhetjük fellépő aggodalmaink többségét, hogy annak uralására összpontosíthassunk.

A kötet sorra veszi a prezentáláshoz szükséges készségeket, a kifejlesztésükhöz szükséges legjobb gyakorlatokat, és megtanítja hétköznapi helyzetekre alkalmazni azokat. Ezzel már el is kezdtük az énmárka felépítését. Megmutatja, miként pallérozzuk önuralmunkat, hogyan száműzhetjük fellépő aggodalmaink többségét, hogy annak uralására összpontosíthassunk.

Arra is kitér, hogy hajlamosak vagyunk sokkal többet gondolni a negatívumokra, mint a pozitívumokra, pedig az optimizmus kiemelkedő szerepet tölt be az előadói magabiztosság fejlesztésében.

A szerző külön fejezetet szentel azoknak a gyakorlati lépéseknek, amelyek által megragadható és megtartható az emberek figyelme. Szakértői becslések szerint ugyanis elménkben napi hetvenezer gondolat suhan át, ami temérdek potenciális figyelemelterelést jelenthet. Előadóként ezen az interferencián kell áthatolnunk.

Azt a tényt is tudatosítja, hogy noha leginkább a kimondott szavainkra koncentrálunk, ez csupán 7%-át teszik ki a kommunikációnknak.

Az általunk keltett benyomás 93%-a a hangnemből (38%) és a testbeszédből (55%) fakad, ezért fontos célzottan alakítani előadói stílusunkat is.

Cikk küldése e-mailben

Comments are closed.