Szarvasi cég a Financial Times európai növekedési ranglistáján – Évente 30 százalékos növekedés

A szarvasi központú Cool4U Kft. idén is felkerült a Financial Times és a Statista közös rangsorára, amely évről évre a legnagyobb árbevétel-növekedést elérő európai vállalatokat sorolja fel. Idén a 2014 és 2024 közötti időszakot vizsgálták, mely szerint a klímatechnikai nagykereskedő éves átlagban közel 30 százalékos bővülést produkált, ezzel a 300 cégből álló lista 155. helyére került – rajtuk kívül Magyarországról csak egyetlen építőipari vállalat került fel a rangos klasszifikációba.

Kevés magyar vállalat mondhatja el magáról, hogy egy évtizedes teljesítménye alapján Európa élmezőnyébe sorolja a Financial Times. A szarvasi központú Cool4U Kft. mégis felkerült a brit üzleti lap és a Statista azon közös „Europe’s Long-term Growth Champions” rangsorára, amely most 2014 és 2024 között vizsgálta a cégek összetett éves árbevétel-növekedését.

A nagykereskedelemben dolgozó klímatechnikai vállalat mintegy 27 százalékos éves átlagos növekedéssel került fel a 300-as listára.

A Financial Times listáján olyan vállalatok szerepelnek, amelyek a Covid–19 járvány, az orosz–ukrán konflikus és az azt követő inflációs sokk éveiben is képesek voltak folyamatosan bővülni.

A rangsort a finn Virta Global vezeti, amely okos elektromosautó-töltési szolgáltatásokat kínál, a második helyen pedig a litván Hostinger áll, online tárhelyszolgáltatóként több millió ügyféllel.

Összesen 26 európai ország cégei jelennek meg a listán,

a legtöbb szereplővel Olaszország, az Egyesült Királyság, Németország, Franciaország és Spanyolország.

A közép-kelet-európai térségben ennél jóval szórványosabb a jelenlét:

a környező országok közül Horvátországból egy, Csehországból és Szlovákiából kettő, Ausztriából négy vállalat fért be a 300 közé.

Szarvasról a kontinens élvonalába

A Cool4U, mint Gree Magyarország a világ legnagyobb lakossági klímagyártója, a Gree hivatalos magyarországi disztribútora.

A vállalat 2001-ben alakult, székhelye ma is Szarvason található.

A cég lakossági klímatechnikai nagykereskedőként kezdte, mára viszont a HVAC-piacot lefedi: lakossági és ipari légkondicionáló rendszereket egyaránt forgalmaz.

A legfrissebb adatok szerint nettó árbevétele meghaladja a 26,6 milliárd forintot, közel 100 fő munkavállalóval működik.

A cégcsoportban külön üzletág foglalkozik a nagyobb rendszerek értékesítésével és a projekttámogatással. A társaság országos viszonteladói partnerhálózattal dolgozik, valamint az M0 autópálya mentén központi logisztikai raktárral rendelkezik.

Számunkra óriási visszajelzés, hogy egy szarvasi központú magyar cég felkerülhetett erre a tízéves távlatban készülő listára

fogalmazott a vállalat ügyvezetője, Szin Bence.

Az elmúlt évtizedben mi is végigmentünk a járvány, az energiaválság és az infláció jelentette hullámvasúton, közben mégis évről évre tudtunk növekedni. Ezt nem lehetne megtenni egy egységes szemléletmód, stabil, szakmailag elkötelezett csapat és erős partnerek nélkül.

A Financial Times figyelme a Cool4U számára nem teljesen új: a vállalat már a lap korábbi, FT1000 elnevezésű rangsorában is szerepelt, amely a 2019 és 2022 közötti leggyorsabb árbevétel-növekedést vizsgálta. Akkor 13 magyar cég került be Európa ezer legdinamikusabban növekvő vállalata közé, köztük a szarvasi társaság is.

Növekedés, akvizíció, energiahatékonyság

A mostani elismerés már egy új korszak elején érte a vállalatot.

2025 januárjában zárult le az a tranzakció, amelynek keretében a svéd Beijer Ref csoport – Európa egyik vezető hűtéstechnikai nagykereskedője – a Cool4U többségi tulajdonosa lett. A cég ugyanakkor továbbra is saját márkanévvel és menedzsmenttel működik, a nemzetközi háttér pedig elsősorban szakmai és pénzügyi stabilitást, valamint új piacokhoz való hozzáférést jelent.

A vállalat szerint a következő években a regionális jelenlét erősítése, a szervizhálózat fejlesztése és az energiahatékonysági projektek bővítése határozza meg a stratégiát. „A célunk az, hogy ne csak termékeket adjunk el, hanem komplex, energiahatékony megoldásokat kínáljunk a magyar háztartásoknak és vállalkozásoknak” – mondta Szin Bence „Ebben kulcsszerepe van az energiahatékonysági tanúsítványoknak, a HEM-rendszernek és azoknak a programoknak, amelyek megtakarítást hoznak a végfelhasználóknak.”

A HEM, vagyis a hitelesített energiamegtakarítás lényege, hogy az energiakereskedők a törvényben előírt megtakarítási kötelezettségük egy részét úgy teljesíthetik, hogy a fogyasztók energiahatékonysági beruházásait finanszírozzák. A klímaberendezésre épített fűtés, illetve fűtésrásegítés – különösen a korszerűbb, magas hatásfokú készülékek esetén – ilyen beruházásnak minősül, így a végfelhasználó pénzügyi támogatáshoz juthat, miközben csökken a gáz- vagy villanyszámla.

További hírek