A privátbanki és vagyonkezelési szakma 2025-ben ismét megválasztotta a legkiemelkedőbb teljesítményű szolgáltatókat. A szektor piacvezető tanácsadó cége, a Blochamps Capital Díjátadójaként 2015 óta meghirdetett Private Banking Hungary Díjra a versenytársak maguk értékelik a jelölteket, hogy idén már 22 szolgáltató értékelte a piac többi szereplőjének teljesítményét. A vetélytársak értékelésén alapulóan évről évre független és objektív szavazás alapján alakul ki a végső sorrend.
2025. szeptember 15-én a Privátbanki Gálaest keretében 10 kategóriában adták át a díjakat. Az Év Privátbanki Szolgáltatója Díj, Az Év Üzletágfejlesztője Díj, Az Év Senior Privátbankára Díj, Az Év Junior Privátbankára Díj állandó kategóriaként kerültek kiosztásra. A családi vagyonkezelés térnyerését, az elmúlt évek sikeres szakmai fogadtatását, valamint a piacon egyre növekvő családi vagyontervezési szolgáltatási igény jelenlétének elismerését tükrözve idén is kiosztásra került az év Family Office/BVK Szolgáltatója Díj. Az Alapkezelői Díj hetedik alkalommal emelte ki a vagyonkezelési szakma szakembereit, s immár ötödször kerültek díjazásra a legjobb Prémium Banki üzletágak is.
Átadták a Blochamps adatbázisai alapján összegzett PB Kezelt Vagyon Méret Díj, és PB Legnagyobb Egy Ügyfélre Jutó Kezelt Vagyon Méret Díj kategóriák, valamint az est méltó zárásaként immáron ötödször adta át a szakma A Magyar Privátbanki Szakmáért járó karrier életút elismeréseket is.
A 2025 éves győztesek:
1. Az Év Üzletágfejlesztője Díj: Hold Alapkezelő, Raiffeisen Private Banking
Az idei évben az üzletágfejlesztői díjat megosztva 2 szolgáltató nyerte el: a Raiffeisen Private Banking és a Hold Alapkezelő, vagyonkezelési és privátbanki szervezeti, üzletfejlesztési projektjeiknek köszönhetően. Az elismerés annak szól, hogy az érintettek nem féltek új modellekbe vágni, önmaguk működését teljesen megújítani, s fejlesztési intenzításukkal, stratégiai döntéseikkel és azok eredményeivel versenytársaikat meglepni.
„A jövő pénzügyi szolgáltatásait és az iparág tartós átformálását hozó változások nyomán a hazai vagyonkezelési szektor rendkívül küzdelmes, innovációkkal és fejlesztésekkel zsúfolt éveken van túl, jól látszik kik és milyen frontokon törnek vezető szerepre vagy éppen vezető szerepük megerősítésére az egyes ügyfélszegmensekben.”– emelte ki Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója a díjátadó ünnepségen.
2. Egy Ügyfélre Jutó Legnagyobb Kezelt Vagyon Méret Díja: Hold Alapkezelő
Az Egy Ügyfélre Jutó Legnagyobb Kezelt Vagyon Méret Díjának dobogója tavalyhoz képest nem sokat változott: az elismerést a Hold Alapkezelő vihette haza, 506 millió forintos átlagos ügyfélvagyonnal. Második a Concorde 487, harmadik az Erste Private Bank lett 372 millió forintos átlagvagyonnal.
A díjazottak méltatásakor Karagich István megjegyezte: kiemelkedően nehéz éveken át tartósan magas ügyfél számlavagyont fenntartani, növelni, ennek nyomán okkal kerül szakmai előtérbe, mint az egyik legbeszédesebb működési adatsor: az egy ügyfélre eső átlagos kezelt vagyon kimutatás.
3. Kezelt Vagyon Méret Díja: OTP Bank Private Banking
Ahogy az elmúlt évtizedekben, úgy most sem tudta senki megszorítani a „megszokott” nyertest, az OTP Bank Private Bankinget, ahol 3 415 milliárd forintot kezeltek az évvégi elszámoláskor. Idén a második helyet már stabilan az MBH Bank Private Banking tudhatja magáénak, míg a harmadik helyen, az elmúlt évekkel ellentétben, már csak egyedül a Raiffeisen Private Banking állt.
4. Az Év Prémium Banki Szolgáltatója Díj: Erste World
Ötödszörre került kiosztásra hazánkban a Prémium Banki Szolgáltatói díj a versenytársak szavazatai alapján. Ebben a 2021-ben debütáló kategóriában minden versenytárs csak egyetlen szolgáltatót jelölhetett meg idén is. „Azt gondolom, a prémium és affluens szegmens tartós erősödése és előretörése a vagyonkezelésben a pénzügyek digitalizációján keresztüli demokratizálódással évek óta nem véletlenül irányít nagy figyelmet nem csupán a nemzetközi piacokon, de itthon is ezekre a dinamikus szegmensekre, amint erről a napközbeni szakmai eszmecserén sok szó is esett.” – mondta Karagich István, a döntés indoklásában. Ezúttal négy díjazott osztozott a dobogón: 1. Erste World végzett, megosztott második helyen pedig a Raiffeisen Premium Banking, CIB Bank Magnifica, és a K&H Private Banking szolgáltatásai.
5. Az Év Junior Privátbankára Díj & Az Év Senior Privátbankára Díj
Helyezések nélkül kerülnek átadásra minden évben a Junior, illetve a Senior kategóriák győztesei. Külön emeli a két kategória nívóját, hogy a szakemberekre a szektor vezetői adják le nominációikat, így a díjazottak okkal tekinthetik megtiszteltetésnek a versenytársak elismerését szakmai munkájukkal kapcsolatban. Idén Zákány Kristóf (K&H Private Banking), Péter Dóra Andrea (Raiffeisen Private Banking), és a Hold alapkezelő junior programja kapták a Junior kategória okleveleit, míg a Senior kategória díjaival Homonnai Eszter (MBH Private Banking), Gregor Péter (CIB Bank) és Hutkay Zoltán (Erste Private Banking) sok éves teljesítményét ismerték el.
6. BVK/ Family Office Díj: APELSO Zrt.
A gyorsan növekvő családi vagyonkezelői szektorból külön díjazásra került a legelkötelezettebb Family Office/BVK szolgáltató. A fiatal üzletágban 2023 után harmadszor került odaítélésre a díj, idén az APELSO-nak sikerült elhódítania a megtisztelő elismerést.
7. Private Banking Hungary Alapkezelői Díj
Az Alapkezelői Díj nominációja során a privátbanki és vagyonkezelési szolgáltatók vezetői adták le szavazataikat arról, személy szerint a szektortársak közül melyik alapkezelői menedzserrel szeretnek hasznosan együtt dolgozni, illetve kinek a mindennapi munkáját tartják versenytársként is figyelemre méltónak. Az Alapkezelői díj nem hozamteljesítmény díj, sokkal inkább a szektort befektetési termékekkel kiszolgáló szakemberek sok éves munkájának összegző elismerése, itt is a piaci szereplők, versenytársak nominációi alapján. A 2025-ös év 3 nyertese a szavazatok alapján Cser Tamás (Hold Alapkezelő), Gyurcsik Attila (Accorde Alapkezelő) és Pekár Dávid (Raiffeisen Alapok).
8. Az Év Privátbanki Szolgáltatója Díj: Raiffeisen Private Banking
Akárcsak az utóbbi 6 évben mindig, idén is rendkívül szoros verseny volt a szakma privátbanki igazgatóinak az adott évben a legjobban teljesítő versenytársra leadott szavazatai alapján az „Év Magyar Privátbanki Szolgáltatója” címért. Az „Év Magyar Privátbanki Szolgáltatója” cím dobogójáért a szakma igazgatóinak szavazatai alapján, melyben idén 55 dobogós pozícióra nomináltak, a 3 legtöbb szavazatot elnyerő 27 voksot nyert, ami az összes szavazat 49-%-t jelenti! Kiegyensúlyozottabb lett a nagyszámú szavazat mentén a királykategória jelölési mezőnye, hiszen míg a korábbi években az első öt helyezett az összes szavazat gyakran nem kevesebb, mint 80 %-át gyűjtötte be, most mindössze 71% a vezető kvintett szavazat aránya A nominációs levelekben a díjra nominált TOP3-ba a szakmai munkájuk alapján összesen nem kevesebb, mint rekordszámú 12 szolgáltatóra érkezett szavazat a versenytársak részéről. A jelöltek közül a 2025-ös dicső címet HARMADSZOR sorozatban a Raiffeisen Private Banking hódította el, míg az ezüstérmet holtversenyben OTP Private Banking és az Erste Private Banking szerezte meg. A dobogó harmadik helyére az MBH Private Banking-et és a Hold Alapkezelőt választották a versenytársak.
„Az Év Privátbanki Szolgáltatója cím dobogója talán a legnagyobb szakmai elismerés az iparágban, vegytisztán jelzi a versenytárs igazgató kollégák megbecsülését, hiszen a szolgáltatói munka egész éves eredményeit a vagyonkezelési és privátbanki szakma igazgatóinak szavazatai alapján minősíti! Sorozatban háromszor elnyerni ezt a címet önmagáért beszél.” – emelte a legmagasabb polcra az elismerést Karagich István.
9. A Magyar Privátbanki Szakmáért Díj
Ötödször kérték fel a szervezők a szolgáltatók igazgatóit, hogy A Magyar Privátbanki Szakmáért Díjra jelöljenek egy-egy szakembert, olyan kollégát, aki az elmúlt 15-20 évben a magyarországi Private Banking arcává tudott válni szakmai körökben. Olyan szakembereket díjazott most is az iparág, akik az elmúlt bő két évtizedben privátbanki szakmai és vezetői munkájukkal a szektoron belül, míg megjelenéseikkel, nyilatkozataikkal a szélesebb publikum előtt képviselték magas színvonalon a szakmát. A díjazottak modern pénzügyi világ egyik legkomplexebb szolgáltatását tudták bevezetni, meghonosítani, felépíteni, folyamatosan szemük előtt tartva annak gyümölcsöző működtetését, valamint az ügyfelek legmagasabb szintű kiszolgálását Magyarországon. A díjat idén Vargáné-Konyáry Hedda, valamint Fodor Béla nyerte.