A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa meghatározó diszkont légitársasága idén ünnepli fennállásának 21. évfordulóját, és a legfrissebb számok szerint történetének egyik legerősebb időszakát éli. A cég 2024-ben 62,8 millió utast szállított, ami közel 40%-os növekedés a 2022-es évhez képest. Az előrejelzések szerint 2025-re a Wizz Air már 75 millió utasra számít.
A vállalat jelenleg 232 Airbus repülőgépből álló flottát üzemeltet, melynek 66%-a a korszerű, üzemanyag-hatékony „neo” típusú. A társaság 33 bázissal rendelkezik 16 országban, közel 200 célállomásra kínál járatokat több mint 800 útvonalon.
A 2025-ös nyári időszakra külön akciócsoportot hozott létre a Wizz Air a zökkenőmentes működés biztosítása érdekében.
A 2025 január-áprilisi időszakban a járatok 99,9%-át teljesítették, és a három órát meghaladó késések aránya mindössze 0,4% volt – ez a világ élvonalába sorolja a légitársaságot.
A nyári előkészületek részeként a légitársaság fokozott együttműködést folytat a légiirányítókkal, különös tekintettel a reggeli csúcsidőszakra.
A működés támogatását mesterséges intelligencia is segíti, és új gépek, illetve kabinszemélyzet áll készenlétben.
Az utasélmény fókuszba helyezését a „Customer First Compass” program testesíti meg, amely a digitális kommunikáció, ügyfél-elégedettség és járatmegbízhatóság fejlesztésére épül.
A Wizz Air hazai pozíciója is erős: Magyarország vezető légitársaságaként több mint 70 célállomást szolgál ki 30 országban.
Az új nyári menetrend spanyol és északi desztinációkat is kiemel – például Budapestről Reykjavík, Stockholm vagy Gdansk is elérhető kedvező, 13–33 ezer forinttól kezdődő jegyárakon.
A vállalat célja változatlan: fenntartható, megfizethető és megbízható légi közlekedést nyújtani – világszínvonalon.