A DPD Hungary futárszolgálat kézbesítési késésekről számolt be, az MTI-hez eljuttatott közleményükben azt írták, hogy az év végi, kiemelkedően nagy csomagforgalom miatt egyes budapesti és főváros környéki területeken nem a megszokott színvonalon tudják teljesíteni a feladatukat. Hangsúlyozták, hogy erről a címzetteket folyamatosan tájékoztatják, a helyzet kezeléséért teljes felelősséget vállalnak, és a cég mindent megtesz azért, hogy a rájuk bízott csomagok biztonságban, és a lehető legrövidebb időn belül megérkezzenek a címzettekhez.
Kiemelték, hogy a kialakult probléma megoldásán jelenleg minden munkatársuk, partnerük dolgozik, és egyértelművé tették, hogy ügyfeleik csomagjai nem vesztek el. A csomagok útja követhető, valamennyi küldemény jelenleg is kézbesítés alatt áll – rögzítették.
A közlemény szerint
a késések a küldemények mintegy 10 százalékát érintik. Megjegyezték: ugyanakkor megértik, hogy a kialakult helyzet az érintettek számára komoly kellemetlenséget okoz.
A tájékoztatás szerint a DPD Hungary munkatársai és alvállalkozói megerősített kapacitással, hétvégi munkavégzéssel, és folyamatos operatív ellenőrzés mellett azon dolgoznak, hogy minden csomag mielőbb megérkezzen a címzetthez.
A karácsony előtt tervezett utolsó kézbesítési nap december 23., a budapesti címek esetén a december 15. előtt a DPD által a feladóktól átvett csomagoknál biztosítják az első kézbesítési kísérletet karácsony előtt. Ez a dátum a vidéki csomagoknál december 19.
Emlékeztettek arra, hogy 2025. december 1-től 0–24 órában működő, e-mail alapú automatikus válaszrendszert vezettek be, amely azonnali státuszinformációt biztosít a csomagokkal kapcsolatban.
Az ügyfeleknek továbbra is a csomagkövetési felület és a DPD mobilalkalmazás nyújtja a legpontosabb, valós idejű tájékoztatást.
A közleményben elhatárolódtak attól a gyakorlattól, amely során magánszemélyek vagy közszereplők vállalati vezetőik közvetlen elérhetőségeit nyilvánosságra hozzák, és arra buzdítják az ügyfeleket, hogy ezeken a személyes csatornákon keresztül is próbálják elérni a céget. Az elmúlt időszakban tucatjával kapott fenyegető vagy zaklató üzenetek nem segítik a helyzet megoldását – jegyezték meg.
A DPD Hungary célja a problémák felelős és mihamarabbi kezelése, nem azok eszkalálása – hangsúlyozták a közleményben.



