Ezek a sportok a legjobbak az idősebbeknek

Itthon is kutatják a poszt-Covid tüneteket
2022-08-06
Nyolc nemzetközi versenyen mutathatták be tudásukat a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói
2022-08-06
Show all

Ezek a sportok a legjobbak az idősebbeknek

Sajnos jellemző, hogy sokan már nyugdíj előtt elhanyagolják a napi mozgást a munka mellett. Különösen igaz ez a nőkre, akik a családot is ellátják a mindennapokban. Pedig

mozogni éppen azért lenne lényeges, hogy még nyugdíjasként is aktívan tudjuk élvezni az életet.

Számomra fontos az energikusság megtartása. Olyan időskorra vágyom, ahol a világ nyitott marad számomra, és nem korlátoz le, hogy fáj a derekam. De lényeges szempont az is, hogy az ember ebben az életkorban se legyen másokra utalva

mondja Polgári Erika, a Naturcomfort Kft. vezetője.

A 61 éves nagymama életének a mozgás ma is fontos részét képezi, és ezt tanácsolja mindenkinek a korosztályában. Aki nem mozog, annál ugyanis előbb-utóbb az életkorral magas vérnyomás, mozgásszervi panaszok és krónikus vagy visszatérő fájdalom alakulhat ki. A fájdalom mellett pedig nincs életöröm, még az unokákkal való játékra sem tudunk koncentrálni.

Mindez azonban elkerülhető, vagy legalábbis sokáig kitolható lehet, ha rendszeresítjük a testmozgást az életünkben. Az edzés ugyanis folyamatosan méregtelenít és fokozza a szervezetünk öngyógyító mechanizmusait.

Nem érdemes kivárnunk azt, hogy megfájduljon valamink, hiszen ekkorra már általában komolyabb a baj. Sokan éppen azért nem mozognak, mert fáj valamijük, és mivel félnek a fájdalomtól, ezzel még tovább rontják a saját állapotukat. Egy sérülés után valóban érdemes pihentetni az adott testrészt, de ez nem tarthat évekig: meg kell találnunk azt a pózt, ahol óvatosan, lassan tornáztathatjuk

mondja Polgári Erika.

De milyen mozgásformák az ideálisak az idősebbeknek? Nem feltétlenül kell olyasmire gondolnunk, ami szélsőségesen igénybe veszi a szervezetet. Már egy kis séta is élénkíti az oxigénellátást, beindíthatja a regenerációs folyamatokat. Megfelelő edzés lehet emellett a jóga, az úszás és a gerinctorna is. A szabadban a faültetés, a kutyasétáltatás és a nordic walking is, főleg, ha másokkal közösen tesszük.

Én szeretem a természetet, így sokat kirándulok, és rendszeresen járok biciklizni. Sőt, salsát és flamencót is tanulok, ahol még 70 év feletti párok is vannak. Akinek viszont ennél kevesebb az energiája, annak sem szabad letennie a mozgásról. Ha mást nem is tesz, járja körül a portáját, kertészkedjen, menjen el gyalog a piacra!

mondja a fitt nagymama.

De mit tehetünk, hogy a testmozgás mellett belsőleg is támogassuk a szervezetünket?

Erika szerint a mozgás mellett a természet patikájából is válogathatunk, ha megoldást keresünk a testi problémáinkra. Ebben segítenek a NaturComfort gyógynövényes termékei, fájdalomcsillapítói.

A vadgesztenye-kivonat és az aloe vera például kiváló gyulladáscsökkentő összetevő, míg a körömvirág sebgyógyító, görcsoldó, a reumatikus panaszok is jól kezelhetőek vele. Az árnikát pedig fájdalomcsillapító, szövetregeneráló hatása miatt érdemes használni.

Amikor fájdalom lép fel, mindig gyulladás van a szervezetünkben. Míg a fájdalomcsillapító csak tüneti kezelés, a méregtelenítő teakúra, a külsőleg használt balzsamok és a belsőleg szedett étrendkiegészítők valódi megoldást nyújthatnak az ízületi gyulladásokra. Egyes növényi szereket akár panasz nélkül, megelőző céllal is érdemes szedni

zárja Polgári Erika.

Cikk küldése e-mailben

Comments are closed.

Weboldalunk bizonyos funkcióinak működéséhez és a célzott hirdetésekhez sütikkel gyűjt névtelen látogatottsági információkat. Az Elfogadom gombra kattintva a webhely használatával Ön elfogadja a weboldal sütikre vonatkozó aktuális adatévelmi irányelveinket. További információért kattintson ide.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close