1300-ra bővült az ökoiskolák száma Magyarországon

Megújult a Gubacsos-kulcsosház a Mecsekben
2022-03-27
A katasztrófák okozta romok komoly környezeti veszélyt jelentenek
2022-03-28
Show all

1300-ra bővült az ökoiskolák száma Magyarországon

Magyarországon 1300-ra bővült az ökoiskolák száma – közölte Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) szombaton az MTI-vel abból az alkalomból, hogy Kisfaludy László köznevelésért felelős helyettes államtitkár újabb kitüntető címeket adott át intézmények képviselőinek Budapesten, a II. kerületi Gyermekek Házában.

A közlemény szerint a kormány képviselői 57 Ökoiskola, 30 újrapályázó Ökoiskola és 75 Örökös Ökoiskola címet adtak át az intézményvezetőknek, így 1300-ra nőtt a magyar ökoiskolák száma.

Hangsúlyozták, a köznevelési intézmények egyik fő célja a környezettudatos szemlélet érvényesítése. Az ezeket a törekvéseket leginkább képviselő iskolák egyre bővülő köre alkotja az ökoiskolák népes táborát – tették hozzá.

Az Emmi ismertetése szerint Ökoiskola címmel azokat a köznevelési intézményeket ismeri el kormány, amelyek pedagógiai programjukban deklaráltan, rendszerszinten, a mindennapos nevelés-oktatás, valamint az iskola működtetésének szerves részeként foglalkoznak az egészség- és környezettudatosság témájával, és kiemelt figyelmet szentelnek a fenntarthatóságra nevelés ügyének. A fenntarthatóság értékeit a pedagógusok személyes példamutatásán, valamint az intézmény környezetbarát működtetésén keresztül is közvetítik a tanulók számára, aktív közreműködésre, cselekvésre bátorítva őket.

Kitértek arra is, hogy az ökoiskoláknak ezáltal kiemelten fontos szerepük van a Kárpát-medence természeti és épített környezeti értékeinek a megőrzésében. A magyar kormány a fenntartható fejlődésre nevelés terén az utóbbi években számos intézkedést tett – írták.

Beszámoltak arról, az ökoiskola-hálózat munkáján túl a fenntarthatóságra nevelés kompetenciái 2018 óta a pedagógusok kompetencia-keretrendszerének részei, a fenntarthatóság témái beépültek a tantervekbe és a tankönyvekbe, továbbá kidolgozták a fenntartható fejlődés szabadon választható tantárgy kerettantervét is. Ezeket az erőfeszítéseket az elmúlt években több nemzetközi szervezet – köztük az ENSZ, az UNESCO és a GENE – is elismerte.

Cikk küldése e-mailben
MTI
MTI

Comments are closed.