A rosszabb idő miatt többen maradtak Budapesten, nem ürült ki a város, ez jót tett a város vendéglátóegységeinek, szórakozóhelyeinek. Az is igaz, hogy bár ritkábban mennek el otthonról az emberek, akkor viszont többet költenek. Nagyjából ezt lehetett leszűrni a szezonzárás utáni beszélgetésből, amelyen több budapesti egység vezetője a RevoUnion visszaváltható műanyag poharak és egyéb eszközök új telephelyén tartott.
Habár tavalyhoz képest hűvösebb volt a nyár, mégis a vártnál eredményesebb év volt, a fogyasztói kosárérték is növekedett – ez lett a konklúziója az újrahasználható megoldásairól ismert RevoUnion sajtótájékoztatójának, ahol Budapest és a környéke nagyobb szórakozó- és kikapcsolódási helyei értékelték a 2025-ös nyári szezont.
Mint Albert Péter, a Budapest Park vezérigazgatója elmondta, bár a szezon náluk még nem ért véget – október 4-ig tart –, az eddigi eredmények biztatóak: a 20 teltházas programnap mellett sikerült erősödni a rendezvényeket követő afterpartykban is.
Ezekkel együtt a tavalyi év hasonló időszakához képest 5 százalékos növekedést értünk el idén, úgy tapasztaltuk, a kosárérték is növekedett
tette hozzá.
Erdélyi Viktor, a Mogyoródi Aquarénában a büféket is üzemeltető Gleccser Drinks Kft. ügyvezetője szerint idén ritkábban tehették meg a magyarok, hogy kilátogassanak a csúszdaparkba, de ha kimozdultak, akkor már többet is költöttek.
Tapasztalata alapján nyáron kevesebbet mentek külföldre vagy hosszabb nyaralásokra a családok, így egy-egy strandolás felért azzal.
Hasonlóról számolt be a Zsiráf Pest üzletvezetője is, aki szerint míg
korábban augusztusban kihalt volt a város, addig idén csak 1-2 olyan éjszakára emlékszik, amikor kevesebben ültek az asztalaiknál.
Rinyu Béla elmondása alapján míg tavaly a közös EB-meccsnézések miatt volt eredményes az évük, addig idén a zárt körű, nagyobb események, külföldi fellépőkkel színesített programok miatt zártak jól. „Meg persze a nyárias szeptembernek, ami adott plusz egy hónapot” – tette hozzá.
Abban a kerekasztal-beszélgetés résztvevői egyetértettek, hogy a mai vendéglátásban átlagos szolgalátatással nem lehet növekedni. „Akik itt vagyunk, mindig próbáltunk valamilyen extrát nyújtani” – magyarázta Erdélyi Viktor, hogy bár a teljes HORECA-szektor nem ér el kimagasló eredményeket, ők mégis. Az extra persze lehet a mai fiatal generáció számára fontos környezettudatosság is. Többek között ez volt az egyik oka, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő büfékben bevezették az újrahasználható rendszert az italokra és az ételekre egyaránt. „Nagyon környezettudatos a mi célközönségünk, a fiatalok” – mondta a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezetője.
Orbán Balázs szerint náluk a felhasználók a felsőoktatási rendszer miatt 3-4 évente cserélődnek, amihez alkalmazkodniuk kell, illetve folyamatosan edukálni. A résztvevők egyetértettek abban, hogy az újrahasználható rendszerekkel kapcsolatos tájékoztatás a vendéglátóegységek és a RevoUnion közös felelőssége.
A RevoUnion különböző kommunikációs eszközökkel támogatja a partnereit, illetve folyamatosan figyelik a fogyasztói visszajelzéseket is.
Ma már sokan nem a pénztárcájukban tárolt bankkártyával, hanem a telefonjukkal fizetnek. Ehhez hasonlóan a fizikai formában elérhető tokent is ki lehet váltani a már három éve elérhető RevoToken alkalmazás segítségével
mondta Maros Róbert ügyvezető, aki kiemelte, hogy a cég alapításakor a céljuk egy környezetileg és gazdaságilag is fenntartható újrahasználati rendszer létrehozása volt, ami a partneri és fogyasztói szempontokat egyaránt figyelembe veszi.
Magyar megoldás külföldön is
Az elsőként újrahasználható poharairól ismert RevoUnion mára a vendéglátó- és kereskedelmi szektorban teljes körű megoldásokat kínál. A kibővített termékportfólióban megtalálható a RevoCup újrahasználható pohár, a RevoBox ételcsomagolás, a Cupler forró italos pohár és a RevoGlass törhetetlen üvegpohár, illetve hamarosan érkezik a RevoBag bevásárlótáska is, amely a RevoCuppal és Cuplerrel közös körforgásos rendszerben működik majd.
A vállalat célja egy határokon átívelő, cross-border nyílt rendszer létrehozása, ahol az újrahasználható termékekre beváltható RevoTokenek zökkenőmentesen használhatók országok és partnerek között
mondta Maros Róbert, a RevoUnion ügyvezető igazgatója.
A nemzetközi terjeszkedés már kézzelfogható: a
RevoCupok jelen vannak Szlovákiában, Romániában, Hollandiában és Olaszországban is. Az első franchise-partner Lettországban kezdte meg működését, idén pedig Horvátországban indult stratégiai együttműködés.
Mesterséges intelligencia támogatja a mosórendszert
Hogy az idei nyári szezon jobb volt, azt az is bizonyítja, hogy a RevoUnionnak még egy műszakot be kellett állítania a poharak tisztításához. Még úgy is, hogy 2025 tavaszán egy korszakalkotó technológiai fejlesztést vezetett be új, 9 ezer m²-es telephelyén: a mesterséges intelligenciát és gépilátást alkalmazó automatizált mosórendszert.
Az innovatív rendszer másodpercenként három RevoCupon képes azonosítani a mintákat és sérüléseket, miközben a hibás darabokat azonnal kiszűri. A rendszer célja nem csupán a mosási folyamat felgyorsítása, hanem a teljes raktározási és logisztikai lánc optimalizálása. Az MI-alapú mosogatórendszer 2026-tól önálló termékként is piacra kerülhet, új távlatokat nyitva az iparági digitalizációban.
Az új telephely raktára 2,5 millió RevoCup tárolására alkalmas, a telephely melegvíz-ellátását pedig18 napkollektor biztosítja.
Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy új telephelyünk nem csupán kapacitásban, hanem technológiai és környezettudatossági szempontból is szintet lépett. A modern infrastruktúra és a fenntarthatósági megoldások együttesen biztosítják, hogy ügyfeleink számára hosszú távon is megbízható, környezetbarát szolgáltatást nyújthassunk
emelte ki Maros Róbert, a RevoUnion ügyvezetője.
A RevoUnion
A 2025-től RevoUnion néven működő vállalkozást 2019-ben alapították Magyarországon. A vállalat magyarországi gyártású, magas tűrőképességű, újrahasználható poharakat és ételdobozokat kínál üzleti partnereinek (rendezvényszervezőknek, vendéglátóhelyüzemeltetőknek, létesítményeknek), teljes körű mosási- és logisztikai szolgáltatással. A poharak és a dobozok hosszú élettartalmúak, biztonságos alapanyagból, Magyarországon készülnek, ökológiai lábnyomuk pedig már 6 használat után kisebb, mint a külföldről importált egyszer használatosaké. A gyártástechnológiának köszönhetően 500+ rendeltetésszerű újrahasználatra alkalmas termékek életciklusuk végén sem válnak hulladékká, hiszen teljes mértékben újrahasznosíthatók. A RevoUnion ökoszisztémája tökéletesen illeszkedik a körforgásos gazdasági modellbe, hiszen szinte teljesen hulladékmentesen működik.