A Médiahatóság elemezte a magyar dalokat – Erről szól a legtöbb

Nyilvánosan elérhető magyar slágerek szövegét elemezték a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új kutatásában. 2366 dal került be az elsődleges dallistába, 629 csak a Spotify-on jelent meg, 1160 csak a YouTube-on. 577 mindkét platformon, a legtöbb sláger a szerelemről szól.

A közleményben azt írják, a kutatás

kifejezetten a magyarok által hallgatott, magyar nyelven írott slágerek szövegeinek és témájának vizsgálatára törekedett.

A legnépszerűbb dalok kiválasztásakor az online platformok lejátszási listáit vették alapul.

A végleges adattisztítást követően 2072 dal maradt. Az derült ki, hogy

átlagosan egy zeneszöveg 1577 karakter hosszú és 279 szó, valamint 138 egyedi szó található meg benne.

Azt írják, a slágerek szövegeinek témái hét irányba ágaztak el:

szerelem, vágyakozó, álmodozó, hagyomány, gengszterélet, utcakölykök és bulizó.

A legtöbb

(434) sláger a szerelem témájában született,

ez az összes tétel 21 százaléka. Második helyre a vágyakozás került, 20,8 százalékkal.

Legritkábban a gengszterélet témában írtak, a dalok csupán 7,8 százaléka került ide, majd a hagyomány következett a sorban 8,8 százalékkal – foglalták össze.

Az egy dalra jutó átlagos hallgatottsági statisztikák az NMHH szerint az mutatják, hogy

a Bulizó zenék a legnépszerűbbek,

ezeket hallgatja legtöbbet a közönség: a Spotify-os letöltések 19,2 százalékát, a YouTube-os megtekintések 18,3 százalékát vitték el.

Ha egy előadó ír egy dalt a szórakozásról, és az felkerül a toplistákra, várhatóan 375 ezerszer fogják meghallgatni a Spotify-on és 1,2 milliószor a YouTube-on – ismertette a médiahatóság.

A teljes kutatás a https://nmhh.hu/cikk/240668/Spotify_es_YouTubeslagerek_szovegelemzese oldalon érhető el.

További hírek