A digitalizáció mint szervezetfejlesztési eszköz

Szupermasszív fekete lyukakból észlelt jeleket egy nemzetközi kutatócsoport
2023-06-29
A Pénziránytű Alapítvány is segíti az Erste Pénzügyi Patrónus Programját
2023-06-29
Show all

A digitalizáció mint szervezetfejlesztési eszköz

A vállalati digitalizáció csak látszólag szól a technológiáról, valójában a technológia alkalmazásának képessége, ami elsősorban a cégvezetőn, a szervezeti kultúrán és a jól definiált folyamatokon múlik – derül ki a Digiméter 2023 kutatásából.

A Digiméter 2023 áprilisában és májusában végzett kvalitatív, mélyinterjús kutatást

24 szakértő és kkv vezető megkérdezésével.

A kutatás célja annak kiderítése volt, hogy mi serkenti vagy gátolja a magyar kis- és középvállalkozások digitalizációját.

A kutatás szerint hatékonyságnövelés az ember, a szervezet, a folyamatok és a technológia közötti együttműködés révén valósul meg.

A digitalizáció azt jelenti, hogy

IT eszközökkel gyorsabban, hatékonyabban lehet elvégezni a feladatokat.

Az interjúalanyok szerint a digitalizáció kulcsa a cégvezető, aki a céges folyamatokat digitalizálja a támogató szervezeti kultúra és a hasonlóan gondolkodó munkatársak segítségével.

A digitalizációt sokszor a megfelelő munkaerő hiánya generálja, de a szakemberek hiánya akár meg is akaszthatja azt.

A digitalizáció többrétű tudást igényel, a technológia alkalmazásának képessége fontosabb, mint maga a technológia, ami folyamatosan változik.

A kutatás szerint a digitalizáció a kkv-k esetén

rendszerint tőkehiányos környezetben valósul meg,

ahol elvárás a gyors megtérülés.

Az üzleti, szabályozási és versenykörnyezet húzhatja – elő is írhatja -, de akár hátráltathatja is a digitalizációt.

Pintér Róbert, a Digiméter szakmai vezetője a közleményben elmondta: a kutatás alapján kijelenthető, hogy

a digitalizáció elsősorban nem a technológiáról szól, hanem a cégvezető nyitottságáról, a szervezetről és az emberekről, emiatt sok tekintetben HR feladat.

A digitalizáció el tud bukni a cégvezető vagy a munkavállalók ellenállásán, érdemes tehát bevonni őket, hogy magukénak érezzék azt.

A Digiméter kutatássorozat a kkv szektor digitális versenyképességét méri évente 2 alkalommal: egy általános méréssel ősszel és egy speciális témájúval tavasszal. A Digimétert 2020-ban négy cég hívta életre, a Smartcommerce Consulting, a Reacty Digital, a Virgo és az eNET.

Cikk küldése e-mailben
MTI
MTI

Comments are closed.