Egy koboldszerű kinézetű kínai plüssfigura elképesztően népszerű Amerikában és Európában. Különböző ruhái vannak és táskákon, hátizsákokon, ővre csatolva viselik. Ez tényleg az új őrület.
A Labulus nevű plüssfigura egy tenyérnyi nagyságű északi manó, hatalmas szemekkel és éles fogakkal, ravasz vigyorral – írja a CNN.
A huncut plüssfigurák világszenzációnak számítanak a Z generáció és a nem sokkal idősebbek körében, gyakran lógnak táskákon, hátizsákokon és övtartókon.
A Labulus beszerzése nem is olyan egyszerű a vevők bevásárlóközpontokban órákig várakoznak, hogy megvásárolhassák Labubust és társaikat, akik először 2015-ben jelentek meg a „The Monsters” mesekönyvekben, és rejtélyes „vakdobozokban”, aminek lényege, hogy a vásárló nem tudta, melyiket kapja meg az adott kollekcióból.
A plüssfigurák forgalmazója, a kínai Pop Mart játékgyártó vállalat, melynek forgalma óriási növekedést mutat. A Pop Mart 13,04 milliárd jüan (1,8 milliárd dollár) bevételéből 2024-ben a Labubus 3 milliárd jüant (410 millió dollár) termelt. A Labubus és a cég által forgalmazott egyéb figurák eddig ellenállónak bizonyultak az USA-ban uralkodó alacsony fogyasztói kereslettel és a Washington és Peking közötti kereskedelmi háborúval szemben.
De nem csak a vállalat forgalma, hanem a növekedés üteme is lenyűgöző. 2024-ben a Pop Mart Kínán kívüli bevételei 375,2%-kal 5,07 milliárd jüanra (703 millió dollár) ugrottak. A Citigroup előrejelzése szerint a kínai cég amerikai bevételei tavaly 895-900%-kal nőttek. A Pop Mart Los Angelestől Párizson át Bangkokig terjedő helyi boltjaiban hosszú sorok állnak, különösen az új termékek megjelenésekor.
A cég más figurái is nagyon sikeresek. Van Baby Molly, Crybaby, Dimoo, Pucky és még legalább 30 figura a cég amerikai weboldalán.
A Labolus legalább 85 dollárba kerül, de a ritkább darabokért sokszázdollárt is kifizetnek a rajongók.