fbpx

A leggazdagabb francia elmondta, mit csinál jól Trump és mit rosszul a franciák

Bernard Arnault, az LVMH francia luxuscégcsoport tulajdonos-vezérigazgatója tagadta, hogy a cége termelésének külföldre történő kiszervezésével zsarolja a francia kormányt a 2025-ös költségvetési tervezetben szereplő többletadó miatt.

Azt természetesen soha nem mondtam, hogy az LVMH csoportot áthelyezzük. Ez az állítás hamis” – írta a világ legjelentősebb luxuscégének vezetője az X közösségi oldalon.

Éppen azért, mert szeretem Franciaországot és azt akarom, hogy országunk továbbra is versenyképes maradjon, fel akartam hívni a figyelmet azokra az intézkedésekre, amelyek számomra minden szempontból kontraproduktívnak tűnnek

hangsúlyozta Bernard Arnault,

utalva a nagyvállalatokra tervezett adópótlékra, amelytől a kormány 2025-ben 8 milliárd euró bevételt remél.

Az LVMH éves eredményeinek ismertetésekor az Egyesült Államokat és Franciaországot összehasonlítva, Arnauld elítélte a Franciaországban tervezett többletadót.

Amikor az ember visszajön Franciaországba, és azt látja, hogy 40 százalékos adóemelésre készülnek a Franciaországban termelő vállalatok esetében, az azért alig hihető, hogy megadóztatják a Franciaországban gyártott termékeket. (…) Ez az ideális módja az áttelepülés ösztönzésének”

– fogalmazott Franciaország leggazdagabb embere.

Bernard Arnauld elmondta, hogy nemrég tért vissza az Egyesült Államokból, ahol két gyermekével részt vett Donald Trump amerikai elnök beiktatásán, és ahol „az adók 15 százalékra csökkennek, és a gyártóüzemeket számos államban támogatják”.

Az X-en azt írta:

azt mondtam, hogy a tervezett adóintézkedések ösztönzik a kiszervezést, mivel a Made in France-ot adóztatják, de a már áttelepült francia vállalatokat nem.

Emlékeztetett arra is, hogy az LVMH közvetlenül és közvetve közel 200 ezer embert foglalkoztat Franciaországban, így „a vezető magánfoglalkoztató” az országban.

Az Egyesült Államok az LVMH számára jelentős piacot jelent, ahogyan az egész luxuságazat számára.

Az LVMH tavaly a bőráru márkáival (Louis Vuitton, Dior, Celine stb.), a bor és szeszes italmárkákkal (Moët & Chandon, Ruinart, Krug stb.), valamint az ékszer- és parfümmárkáival a 84,7 milliárd eurós éves forgalmának negyedét az amerikai piacon generálta.

A francia cégcsoport közvetlenül 43 ezer embert foglalkoztat, 1182 üzlete és hét gyártóműhelye van (három Louis Vuitton és 4 Tiffany).

További hírek