Honnan is indult pontosan a weblapok evolúciója, története, majd pedig a folyamatos fejlődése? Mi volt a legelső weblap domain neve? No és mi várható a jövőben a weblapok számát és növekedését illetően? Ezekkel az izgalmas kérdésekkel foglalkozunk részletesen a cikkben. Vagyis némi történelmi visszatekintést követően érintjük majd a honlapok jelenét, továbbá igyekszünk megtippelni a jövőt is. Lássuk tehát a weblapok evolúciójának folyamatát.
Honnan is eredeztethető a weboldalak elterjedése?
Ha pusztán a domain neveket vesszük alapul, akkor a legelső bejegyzés 1985. március 15-én történt. Ez volt egyébként a symbolics.com oldal. Ne gondoljuk, hogy innentől gyors ütemben indult a rohamos növekedés.
Az első naptári évben mindössze hat, az utána következő évben pedig negyvenhat darab domain név foglalása, illetve bejegyzése valósult meg. No de térjünk inkább rá a weboldalakra, amelyek közül a legelső Tim Berners-Lee nevéhez köthető.
Az info.cern.ch azért számított óriási mérföldkőnek, mert már a World Wide Web projektről szolgálta ki fontos információval a látogatókat.
Milyen organikus fejlődés eredményezte a honlapok globális növekedését?
Meglehetősen érdekes ez a kérdés. Ott van ugyanis a 2014-es év történése, amikor sikerült elérni egy nem akármilyen mérföldkövet. Elvégre az egymilliárd hatalmas szám azt nézve, hogy létrehozott honlapokról beszélünk.
Pláne annak fényében, hogy azóta ez a szám meg is duplázódott. Ugyanakkor ennek a robbanásszerű növekedésnek nem árt kicsit mögé nézni, merthogy a létrehozott weboldalaknak egy igencsak jelentős része nem aktív. No de adja magát a kérdés, mi várható a jövőben ezen a színtéren?
Mik a jövőre vonatkozó prognózisok a weboldalak tekintetében?
Legyünk őszinték, weboldalt létrehozni és elindítani ma már nagyon egyszerű feladat. Például felmegyünk a Rackhost domainfoglaló felületére, majd kiválasztjuk a célokhoz passzoló tárhelycsomagot és már indulhat is a szerkesztés.
Ráadásul szabad domain nevekből, illetve megvalósítható ötletekből is akad szép számmal.
Ezzel együtt folyamatosan növekszik az online vásárlások és vásárlók aránya, úgyhogy tényleg döbbenetesen nagy potenciál rejtőzhet a weboldalak létrehozásában és hatékony menedzselésében.
Abban biztosak lehetünk, hogy sokan fognak élni ezzel a lehetőséggel. Gyakorlatilag az a nagy kérdés, hogy lemaradunk-e róla. Sem anyagi, sem egyéb szempontból nem éri meg tétlenkedni.
Már csak azt célszerű átgondolni, hogy milyen témájú és fókuszú weboldal létrehozása legyen az alapvető célkitűzés. Van, ahol a weboldal a bevételtermelést, máshol a márkaépítést, vagy éppenséggel egy hobbi megvalósítását segíti elő. (X)