Szigorú kiválasztási folyamat után jöhetnek a magyarországi képzésre Fülöp-szigeteki járművezetők, akik közül hamarosan húszan kezdik meg az ArrivaBus képzési programját; ők leghamarabb 2024 januárjában állnak majd a fővárosi közösségi közlekedésben munkába – közölte az Arriva Hungary Zrt.
Kiemelték, az ArrivaBus az elmúlt egy évben számos sikeres és eredményes programot hirdetett, a toborzó kampányoknak köszönhetően az általános sofőrhiányt átmenetileg sikerült áthidalni.
Hangsúlyozták, a hazájukban és más országokban korábban már nagy tapasztalatot szerző buszvezetők mellett az Arriva továbbra is intenzíven toborozza a hazai munkavállalókat, és lehetőséget ad a D-kategóriás jogosítvány egyszerűbb megszerzésére a B-kategóriás jogosítvánnyal rendelkező jelentkezőknek.
Körmendi Anikó, az Arriva Hungary Zrt vezérigazgatója a közleményben kifejtette: céljuk az, hogy ahogyan eddig is, továbbra is biztosítsák a budapesti buszközlekedés zavartalan ellátásában vállalt feladatukat.
Hozzátette, a fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány. Az elmúlt években számos ajánlattal szólították meg a hazai munkavállalókat, több mint 1000 buszsofőrt képeztek, és ezt tovább folytatják.
„Nemzetközi cégként szerzett tapasztalataink, a járvány, illetve a gazdasági válság okozta nehézségek azt bizonyították, hogy több módon kell biztosítani a vállalt feladat teljesítését, ez minden Budapesten közlekedő ember érdeke” – írták.
Körmendi Anikó közölte, külföldi tájékozódásuk fókuszában is az állt, hogy hol találhatnak olyan szakembereket, akiknek felkészültsége magas szintű, és gördülékenyen integrálhatóak a munkafolyamataikba. A Fülöp-szigeteki járművezetők több más országban bizonyítottak már, a jelentkezők szigorú kiválasztási folyamaton mentek keresztül, a hamarosan érkező új kollegák a járművezetői szakmában tapasztalható magas átlagéletkor csökkentését és a szolgáltatás folytonosságának fenntartását is segíteni tudják,
a jelenlegi járművezetői állomány kevesebb mint 5 százalékát fogják kitenni.
A 20 Fülöp-szigeteki járművezető várhatóan október végén érkezik Magyarországra, és kezdi meg a képzést, hogy 2024 januárjában felkészülten állhassanak munkába, és kiválasztott vonalakon angol nyelven beszélő diszpécserek támogatása mellett teljesítenek majd szolgálatot – írták.
Azt is kiemelték, hogy ugyanakkora bérre jogosultak a leendő külföldi munkavállalóik, mint a magyar munkavállalók, ebben a tekintetben tehát semmi különbség nincs például egy budapesti, egy vidéki vagy egy külföldi munkavállalónak kínált lehetőség között.
„A járművezetőik mintegy 5 százaléka jelenleg is határon túl született kolléga. Sem a kollektív szerződés, sem az egyenlő bánásmódhoz való jog, sem a saját értékrendünk nem engedné meg, hogy kevesebbet vagy többet fizessünk valakinek, aki ugyanazt a munkát végzi, mint a többiek” – hangsúlyozza Körmendi Anikó.
A Fülöp-szigeteki járművezetők képzésének és munkába állásának részleteiről megérkezésük pillanatától folyamatosan tájékoztatni fogják a nyilvánosságot, különösen azon kerületek lakóit, ahol járművezetőik munkába állnak – közölte a vezérigazgató.