A Scwarz csoporthoz tartozó Lidl 20 éve van Magyarországon. Jelenleg 210 üzletük van itthon, és a legnagyobb kereskedelmi forgalmat bonyolítják az országban. Piaci részarányuk 20 százalékos. A cég a 9. legnagyobb hazai foglalkoztató. Egyre nő a magyar termékek aránya a boltokban.
Az, hogy a Lidl a Schwarz csoport tagja számos előnnyel jár a cég számára – emelte ki a Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke a cég sajtótájékoztatóján. Komoly hálózat támogatja a Lidl-t, és a gyártókapacitás is kiemelten fontos, hiszen innen érkezik a saját márkás termékek zöme is.
Jelenleg 13 900 Lidl üzlet van a világban és 575 ezer munkavállalót foglalkoztatnak 32 országban. Az összes árbevétel 167 milliárd euró.
Magyarországra 20 éve érkezett a Lidl.
Jelenleg 210 üzletük van, de a tervek már 250. üzletre is megvannak. Négy logisztikai központ látja el az áruházakat, de 2026-ban átadják a Kiskunfélegyházán épülő nagy raktárt is.
A Lidl jelenleg a legmagasabb forgalmat bonyolítja Magyarországon. Piaci részarányuk szeptemberben 20 százalékos volt, ez egyébként a legnagyobb a kereskedelmi cégek közül, de mint az elnök hangsúlyozta, ezért nap mint nap meg kell küzdeniük. Céljuk továbbra is az, hogy az elsőszámú választás legyenek minden vásárlónak.
Idén eddig 180 millió vásárlást bonyolítottak, ezt az óriási számot pedig a 9475 dolgozó szolgálta ki. Ezzel a Lidl a 9. legnagyobb foglalkoztató az országban és a kiskereskedelmi dolgozók 3,3 százaléka itt vállal munkát.
2016-ban 24 millió euró, tavaly már 338,2 millió euró értékben juttatta ki a Lidl a külpiacokra a magyarországi beszállítók termékeit. A magyar beszállítók által forgalmazott termékek száma a Lidlnél 4525, ez is folyamatosan emelkedett a 20 év alatt.
Az elmúlt öt évben 1200 milliárd forintnál több bruttó hozzáadott értéket termeltek.
A Lidl által befizetett adó a GDP egy százalékát teszi ki, de ha beleszámolják a beszállítóik által befizetett adót, akkor az már a GDP 1,3 százalékára rúg.
Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója elmondta, hogy magyar beszállítóik száma 10 év alatt 73 százalékkal, 487-re emelkedett, tőlük érkezik be az áruházlánc kínálatának a 61 százaléka, 650 milliárd forint értékben.
10 év alatt ötszörös lett a beszállítók száma a külpiacokon, ahol már hatszoros termékszámmal vannak jelen. 135 milliárd forint értékben exportálnak. Az egész magyar feldolgozóipari export 400-500 milliárd között van, így saját részarányuk nagyon jelentős. A magyar kereskedelmi hálózatok közül a Lidl rendszerén keresztül megy ki a legtöbb export.
135 milliárdos exporton belül a legnagyobb kategória a sós és édes snack-ek-19 milliárd forinttal, a második a pékáru 16 milliárd forint értékben, utána következik az állateledel és a bor 14-14 milliárd forinttal. Jelenleg 14 millió palackot visznek ki, minden minden 2. Lidl által vett bor az exportpiacokra kerül. Az egész magyar palacbor-export harmada a Lidl-n keresztül megy ki – emelte ki a beszerzési igazgató.