fbpx

Hajók helyett egyre inkább az ötcsillagos vonatutak a menők – A legjobb vonatutak

Csodálatos kalandok, rendkívüli tájak és mesés konyha – a világ legnagyszerűbb vasúti utazásai felejthetetlen élményt jelentenek, amelyekkel egy új ország kultúrájába merülhetünk el. Az ötcsillagos szállodai ellátást nyújtó luxus vonatutak iránt egyre nagyobb a kereslet. Ezek közül mutatunk be párat.

2025-ben számos új vonatút indul, amelyek új lehetőségeket kínálnak Olaszország, Franciaország, Szaúd-Arábia és az Egyesült Királyság felfedezésére.

A vonatos utazások világa folyamatosan fejlődik. Íme a CNN által ajánlott és válogatott vonatutak idén:

Édes élet az olasz szuperluxus vonaton

Olaszország pompás szuperluxus vonata, az Orient Express – La Dolce Vita végre 2025 áprilisában fogadja első utasait.

Az Accor Hotels csoport által működtetett vonat a dizájnra nyitott utazókat célozza meg. A velencei Simplon-Orient-Express hagyományos Belle Epoque stílusát elhagyva az 1960-as évek olasz dekorációját, művészetét és építészetét ünneplő belső tereket, valamint az olyan luxusmotorcsónakok által inspirált külső megjelenést, mint a legendás Riva Aquarama jeleníti meg a vonaton.

A vonat hat útvonalon járja majd be Olaszországot északról délre, bemutatva az ország számtalan történelmi kincsét, az olasz Alpokat, Velencét és Rómát, valamint Materát és Palermót délen.

A 11 kocsiból álló hiperluxus vonat stílusos bárkocsival, élőzenével és játékokkal, 12 deluxe, faburkolatú kabinnal és 18, franciaággyal, kanapéval, fotelekkel és saját fürdőszobával felszerelt főnöki lakosztállyal rendelkezik.

Az utazók ötcsillagos szolgáltatást élvezhetnek a fedélzeten az olasz gasztronómia, a regionális és szezonális termékek és a legfinomabb borok ízlelgetésével.

A Rómából induló hat különböző egy- vagy kétéjszakás útvonallal kezdődő, személyenként körülbelül 2000 dollártól induló járat később nemzetközi útvonalakkal egészül ki Párizsba, Isztambulba és a horvátországi Adria-parti Splitbe.

Anglia-Wales luxusvonattal

Több mint 30 éve jár az Egyesült Királyság legfényűzőbb szállodavonata a Royal Scotsman, amely pazar vasúti utazásokat tesz Skóciába.

2025 júliusától új riválisa indul, ugyanis a Belmond tulajdonában és üzemeltetésében meghosszabbított útvonalakon juthatunk el Londonból Wales, a Lake District és Cornwall ikonikus tájaira.

A 18 pazar kabin, köztük három nagy lakosztály, az art deco stílusú szállást a célállomások tájai ihlették.

A kiválóan felújított 1980-as évekbeli kocsikban – amelyeket korábban a Belmond rövid életű írországi Hibernian szállodavonata használt – bársony kanapék, luxus csíkos tapéta, koktélbár, kilátókocsi és még egy fedélzeti spa is segíti az utasok pihenését utazás közben.

Nincs luxus szállodavonat rendkívüli gasztronómiai élmény nélkül – ebben az esetben a Michelin-csillagos séf, Simon Rogan a szezonális, helyben beszerzett alapanyagokra és a fenntarthatóságra összpontosító menüket tervezett ebédre, vacsorára és délutáni teára.

Francia körút a luxusban

A Le Grand Tour France vonat egyedülálló utazást ígér Franciaország körül. A hatnapos út alatt Párizsból Champagne régióján és Burgundián keresztül az Annecy-tóig az Alpokban, Avignonig, Arcachonig és a Loire-völgy világhírű kastélyaiig, juthatunk el, mielőtt visszatérnénk a fővárosba.

A Belle Epoque stílusú luxusvonat a francia és európai történelemben fogja elmeríteni a vendégeket – utazásonként mindössze 42 főt -, miközben megcsodálhatják Franciaország gazdag építészeti, művészeti, kézműves, zenei, konyhai és borászati kultúráját.

A Le Grand Tour France-t a Vendee régióban található Puy du Fou történelmi témapark mögött álló csapat hozta létre, és a 2500 mérföldes út során magával ragadó előadásokat és ínyenc fogásokat kínál majd.

A vonat mindössze 18 luxuskabinnal, egy bárkocsival és egy éttermi kocsival rendelkezik majd, ahol három Michelin-csillagos séfek szolgálják fel a vonat által meglátogatott régiók friss és helyi termékeiből készült gasztronómiai finomságokat.

A hatnapos utazás árai személyenként 8950 dollárról, illetve 16 500 dollárról indulnak egy lakosztályért, amelyek mindegyikéhez saját komornyik tartozik.

Álomút a szaudi sivatagban

Szaúd-Arábia talán nem jut azonnal eszünkbe, ha nagyszerű vasúti utazásokra gondolunk, de a szervezők remélik, hogy ez 2025 novemberében megváltozik a Dream of the Desert luxusvonat elindításával.

A 41 fülkés, olasz gyártmányú, egyedi tervezésű vonat 800 mérföldes útvonalon fogja felfedezni a királyság lenyűgöző sivatagi és hegyvidéki tájait a fővárostól, Rijádtól a jordániai határ közelében fekvő Al Qurayyatig.

Az utazóknak ritkán látott tájakat, zord hegycsúcsokat és olyan kirándulásokat ígérnek, mint például a King Salman Bin Abdulaziz királyi természeti rezervátum meglátogatása.

A Szaúd-arábiai Vasutak az olasz Arsenale csoporttal, az Orient Express La Dolce Vita megalkotójával működik együtt az 53 millió dolláros vonaton, amely a vállalat szerint „újradefiniálja a luxusutazást a kiváló kényelem és a személyre szabott szolgáltatások sorával”.

A legfeljebb 80 szerencsés utas kivételes kulináris utazásra is számíthat, a nemzetközi és helyi szaúdi konyha keverékével, amelyet világklasszis szakácsok készítenek.

A világ leggyorsabb vonata

Alig több mint 15 év alatt Kína kiépítette a világ messze legnagyobb nagysebességű vasúthálózatát.

A nagysebességű vasúti technológia elképesztően gyors fejlesztésével olyan úttörőket előzött meg, mint Japán és Franciaország.

2025-ben az új, CR450 néven ismert vonatok új szintre emelik ezt. A rendkívül sikeres Fuxing nagysebességű vonatcsalád továbbfejlesztéseként több mint 450 km/h sebességgel tesztelték őket, bár a szokásos menetrend szerinti maximális sebességük valószínűleg „csak” 400 km/h lesz.

Elméletileg a CR450-esek a South China Morning Post újság szerint négyről két és fél órára csökkenthetik a Peking és Sanghaj közötti menetidőt, de még nem tudni, hogy ez technikailag és gazdaságilag megvalósítható-e.

Párizs-Berlin 8 óra alatt

Európa két nagy fővárosát most először köti össze közvetlen nagysebességű vonatjárat.

A német Deutsche Bahn december 16-án indította el a Párizs és Berlin közötti nappali InterCity Express (ICE) járatot, és 2026-ban egy második útvonalat is tervez a két főváros között.

Az új, 322 km/órás sebességű ICE3neo-vonatokból álló flotta előnyeit kihasználva a napi egyszeri járat mindkét irányban körülbelül nyolc órát vesz igénybe, és az 546 mérföldes (878 kilométeres) út során Strasbourgot, Karlsruhét és Frankfurtot is kiszolgálja.

A jegyárak körülbelül 60 dollártól kezdődnek, és minden vonat 444 utas befogadására alkalmas, akik közül

111-en élvezhetik az első osztályon a bőrülések és az ülőhelyi frissítők nyújtotta többletkomfortot.

Brüsszel-Velence átaludva

Mivel Európában az éjszakai vonatok iránt egyre nagyobb a kereslet, az elmúlt években számos ambiciózus induló vállalkozás mutatta be izgalmas új útvonalak bevezetésének tervét.

Az eddigi legkomolyabb jelölt a belga-holland tulajdonú European Sleeper, amely 2023 óta működteti a Brüsszel-Berlin-Prága éjszakai vonatat, amely nagyon bejött nekik. A European Sleeper 2025-ben új útvonalakat tervez.

A Brüsszel-Velence útvonal a téli sportok és a kedvező árú városlátogatások kedvelőit szólítja meg.

A járat este 7 órakor indul Brüsszelből, Hollandián és Németországon keresztül közlekedik, és több ponton is megáll, többek között Münchenben, Innsbruckban, Bolzanóban és Veronában, mielőtt másnap délután 2 órakor elérné Velencét.

A felújított kocsikban hálófülkék, heverőágyak és fekvőülések találhatók, a különböző költségvetésű utazóknak szánt modern felszerelésekkel, például töltőpontokkal és Wi-Fi-vel.

További hírek