fbpx

Így internetezik a magyar! – Jelentős a különbség a hazai és a külföldi használatban

Az egyik legnépszerűbb netezési forma a közösségi média; naponta átlag egy órát töltenek a felhasználók a Facebookon, de negyedórát sem fordítanak arra, hogy valamilyen híroldalon vagy azon oldalak applikációin keresztül tájékozódjanak – derült ki abból a friss kutatásból, amelynek eredményeit az NMHH Kommunikációs Igazgatóság kedden küldte el.

Online tartalomfogyasztási szokásokat vizsgált az NMHH; elemzése szerint

az internetezők háromnegyede (76,6 százalék) nyit meg valamilyen közösségimédia-weboldalt

vagy applikációt nap mint nap, és több mint két órát szán erre a tevékenységre.

Fél percenként megközelítőleg 51 700 internetes weboldalt nyitnak meg a felhasználók

Magyarországon számítógépen vagy laptopon, ugyanezen idő leforgása alatt ötször több, közel 268 ezer kontaktus történik mobiltelefonon és tableten, ami egy átlagos napon 766 millió kattintást, oldalletöltést jelent – közölte az NMHH.

A kutatás alapján

a mobiltelefonok abszolút fölénybe kerültek a számítógépek, illetve laptopok felett,

hiszen ez utóbbiakat a vizsgált időszakban (április 1. és 10. között) a 15 és 90 év közötti, internetező magyar lakosság (közel 6,6 millió ember) 39 százaléka használta, a mobiltelefonokat több mint duplája, 84 százaléka.

A 15-39 éves korosztályban kilencszer többen vannak azok, akik csak a mobiljukon keresztül neteznek, mint akik csak számítógépet vagy laptopot használnak; a 40-49 évesek esetében ez az arány már csak közel négyszeres a telefont használók javára, míg az idősebb korosztályokban szinte megegyeznek az értékek – áll a közleményben.
Felhívták a figyelmet arra, hogy

hatalmas különbség rajzolódik ki a személyi számítógépen (PC) internetezők körében a magyar, illetve a külföldi weboldalak népszerűségét illetően:

a google.hu, a facebook.com és a youtube.com napi elérési értéke mind a külföldi, mind a magyar weboldalak többszörösét mutatja.

A PC-t használók 28,1 százalékánál felbukkan a listavezető Google keresője és funkciói 16 perc időtartamban, és szinte minden ötödik magyar (17,2 százalék) a facebook.com-ot is megnyitja, ezzel szemben a magyar weblapok együttesen is csupán 29,1 százalékukat érik el – állapították meg.

Kitértek arra is, hogy

a leglátogatottabb magyar oldal április 4-én a gov.hu kormányzati gyűjtőportál volt,

hatszázalékos elérési értékkel, utána az index.hu és az origo.hu következett 4,4 és 3,5 százalékkal.

A mobiltelefonon történő netezési trendek eltérő képet mutatnak, míg a vizsgált külföldi weboldalakat a magyarok 44,4 százaléka nyitotta meg egy átlagos napon, addig a magyar oldalakat több mint 62 százaléka, és telefonon a böngészés ideje hosszabb volt tíz perccel – közölte az NMHH.

Hozzáfűzték:

a Google és a Facebook oldalait szinte ugyanannyian látogatták mobilon, mint PC-n,

a Blikk, az Origo és az Index oldalait viszont közel háromszor annyian tekintették meg telefonról.

Az NMHH tájékoztatása szerint elemzésük újításnak számító mobilpaneles mérési adatokon alapul, amit a Gemius április első napjaitól kezdve publikált.

Az ezer főt meghaladó mobilpanel minden résztvevője egy, a kutatók által ingyenesen biztosított csúcskategóriás, a mérés érdekében módosított okostelefont használt, ezen keresztül – a személyes adatok védelmét figyelembe véve – rögzítették a legfontosabb internethasználati szokásokat, különös tekintettel az eddig nem mért telefonos alkalmazásokra, applikációkra – tudatta az NMHH.

További hírek