Kiemelkedő értékelést kapott a Zeneakadémia Kodály Intézete által vezetett PRESTO (Practices and Resources for Equipping Schools to Teach Music Online) nevű, zenei távoktatást segítő Erasmus+ együttműködés.
Az elérhető 100 pontból 96-ot, és mellé nemzetközi jó gyakorlat minősítést is kapott a Zeneakadémia Kodály Intézete által vezetett, a zenei távoktatást segítő Erasmus+ együttműködés a bírálóktól – közölte csütörtökön a Zeneakadémi.
Mind a négy szempont esetében maximális, vagy csaknem maximális pontot adtak az Erasmus+ program bírálói a PRESTO elnevezésű projektre,
amelynek fő célja, hogy segítse a zenei távoktatást ének- és szolfézs, valamint hangszeres órákon, továbbá a kórusmunkában.
A Tempus Közalapítvány jelezte, hogy a magas pontszám miatt a projekt automatikusan megkapja az Európai Bizottság oktatási, audiovizuális és kulturális végrehajtó ügynökségétől a jó gyakorlat minősítést is.
Az együttműködésben
750 különféle oktatási anyag készült,
amelyek között órarészletek, oktatóvideók, gyakorlóvideók, módszertani jegyzetek és hangfájlok találhatók. Az anyag számos példát mutat e arra, hogy egy adott zenei elem megtanítása különböző életkorú gyerekeknek eltérő módszertani megközelítést igényel online és offline egyaránt.
A platform egy korábbi Erasmus+ pályázat eredményeképpen jött létre, és
azóta a több mint 80 országban használt online tudásközpontban, a Kodály HUB-on kapott helyet, ahol bárkinek igyenesen hozzáférhető.
A konzorcium vezetője a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézete volt Nemes László Norbert igazgató szakmai irányításával.
Az együttműködés résztvevői a finnországi Caprice Oy, a Dublini Egyetem, a glasgowi National Youth Choir of Scotland, valamint az ír Sing Ireland. Az elnyert támogatás összege több mint 260 ezer euró (101,6 millió forint).
A bírálók külön kiemelték a nemzetközi konzorcium, a finn, ír, skót és magyar zenepedagógusok között létrejött szakmai összhangot, továbbá az Európai Unió értékeinek fontos szerepet a megvalósítás során.
Ilyen volt a skót partner részéről a hallássérülteknek készült zenei oktatóvideó angol jelnyelven, a magyar fél által a szülőknek összeállított kézikönyv, valamint az, hogy a projekt során feldolgozott dalok, zenerészletek számos európai nyelven hallhatók.
Kuriózum továbbá a fiatal ír és magyar zeneszerzők bevonása a projektbe,
az általuk komponált játékos és a távoktatás hátrányait erénnyé alakító különleges mű is – írták a közleményben.