Miért vegyünk Iphone-t? – Az Apple-nek ki kell találnia valamit, hogy megtartsa pozícióját a telefonpiacon

Egy Apple telefonért mélyen a zsebébe kell nyúlnia az embernek. A verseny pedig az okostelefonok piacán egyre erősebb. A cégnek olyan újdonsággal kell kijönnie, amelyik ismét azt mutatja, hogy megéri ennyire sokat fizetni egy Apple készülékért. Állítólag már a 17-es szériával megkapjuk ezt.

Iparági hírek szerint az ősszel debütáló Iphone 17-es modellek között megtalálható lesz a kifejezetten vékony, Slim vagy Air névre hallgató modell. Az Apple legjövedelemzőbb termékének ez lenne a legnagyobb változtatása azóta, hogy 2017-ben bevezette az úgynevezett home gomb nélküli IphoneX-et.

De vajon ez elég lesz? – teszi fel a kérdést a CNN?

A jó hírek közé tartozik, hogy a világ legértékesebb cége tavaly az Apple volt, és tavaly összességében remek évet produkált az egész vállalatbirodalom.

Az Apple iPhone-üzletága stabil, idén is az első pénzügyi negyedévben az okostelefon-értékesítésből származó bevétel nagyjából megegyezett az egy évvel ezelőttivel, a vállalat teljes bevétele pedig 4%-kal nőtt. A termék azonban számos kihívással néz szembe. A fogyasztók hosszabb ideig tartják meg iPhone-jukat, és ebből származó bevételei az elmúlt negyedévben elmaradtak a Wall Street várakozásaitól, és az Apple a kínai okostelefon-piacon teret vesztett a regionális versenytársakkal szemben. Az Apple-nek ki kell találnia, hogyan tudja növelni legértékesebb üzletágát.

Nagyobb nyomás nehezedik az Apple-re, mint valaha, mióta a Samsung a nagyobb kijelzőinek köszönhetően piaci részesedést szerzett

mondta Patrick Moorhead, a Moor Insights & Strategy technológiai tanácsadó cég vezérigazgatója és vezető elemzője.

A várhatóan idén szeptemberben érkező vékonyabb iPhone 17 a Bloomberg szerint körülbelül két milliméterrel lesz keskenyebb, mint a jelenlegi iPhone.

Nagyon fontos, hogy az új termék miként teljesít majd a kínai piacon. Itt ugyanis az év első pénzügyi negyedévében zsugorodtak a bevételek: 18,5 milliárd dollárra az egy évvel ezelőtti 21 milliárd dollárról. A Canalys piackutató cég szerint a negyedik negyedévben az iPhone eladásai Kínában 25%-kal csökkentek az előző évhez képest, köszönhetően a kínai márkák által támasztott fokozott versenynek. A kínai technológiai óriás, a Xiaomi tavaly augusztusban megelőzte az Apple-t, és a világ második legnagyobb okostelefon-márkájává vált – jelentette a Counterpoint Research, okostelefon-piacot figyelő cég.

A vállalat riválisai már megelőzték az Apple-t. A Samsung januárban jelentette be a Galaxy S25 Edge-et, legújabb okostelefonjának karcsúbb változatát. Az Oppo, a kínai telefonpiac egyik meghatározó szereplője februárban debütált Find N5 nevű összecsukható telefonjának szupervékony változatával.

Egyes elemzők szerint a vásárlók elcsábításához többre lesz szükség, mint egy feltűnő új dizájn. Az Apple-nek meg kell győznie a fogyasztókat, hogy új iPhone-t akarnak, függetlenül attól, hogy a régi készüléküket valójában le kell-e cserélni vagy sem.

UBS elemzői szerint  az átlagos iPhone-felhasználók (Kínán kívül) hosszabb ideig tartják meg telefonjukat: az eddig átlagos 34 hónap helyett 37 hónapig.

A mesterséges intelligencia használata eddig nagyon nem változtatta meg a telefonhasználatot, de a cég szerint az Apple Intelligence-ben egy megújult Siri érkezik majd. Az új Siri az ébresztések beállítása és a kérdésekre való válaszadás mellett képes lesz arra, hogy a felhasználó nevében lépéseket tegyen az alkalmazásokban, és a válaszokba beépítse a felhasználó iPhone-ján tárolt adatokat. Ezek olyan változások, amelyek az Apple szerint megváltoztathatják a telefonhasználatot és az alkalmazásokkal való interakciót. Erre azonban még legalább egy évet várni kell.

További hírek