Szalkai Réka: óriásit változott a marketing az elmúlt évtizedben

Hatalmasat változott a marketing az elmúlt 20 évben, mióta Szalkai Réka a Mastercard marketingigazgatója a területen dolgozik. A 10 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozó közé sorolt vezetővel a tudás.hu készített videós podcastot, amelyben a marketing szerepének megváltozása mellett saját karrierjéről és a Mastercard legfontosabb kezdeményezéseiről is beszélt.

Mint Szalkai Réka kiemelte, a marketingben a legnagyobb változást a sebesség hozta. Annyi információ áramlik felént nap mint nap, olyan mértékű lett az állandó készenlét, hogy az a marketingeseket is folyamatos döntéshozatalra készteti. A pr-kommunikációban az európai kommunikációs csapatok ma már ugyanolyan fontosságot tulajdonítanak a legkisebb piacnak is, mivel a közösségi média és a globlalizáció korában teljesen mindegy honnan indul el egy hír, egy információ, egy visszajelzés, az ugyanúgy perceken belül végigfut a világon.

Szalkai Réka szerint ugyan továbbra is nagyon fontosak a tények, de ma már legalább ennyire meghatározó, hogy mindezt miként láttatjuk, hogy tudjuk a külvilág felé megmutatni.

A Mastercard mint globális kártyakibocsátó érdekelt a lakosság pénzügyi edukációjának fejlesztésében. Ebben mi magyarok nem állunk rosszul, sokan használnak kártyát, sokan fizetnek digitálisan és a kereskedőktől sem idegen, hogy elfogadják az elektronikus fizetési megoldásokat.

Az interjúból kiderül, hogy mi magyarok hol állunk a Mastercard Digitális Fizetési Index-ben. Megtudhatjuk, milyen a digitális tudásunk, az infrastruktúránk és a használatunk. De arról is képet kapunk, a Mastercard milyen aktivitásra készül még az idén, mire jó a kiberpajzs, és hogy védekezhetünk a digitális támadások ellen.

A teljes interjú a Tudás.hu youtube oldalán tekintehtő meg.

További hírek