Az Igazgyöngy Alapítvány legfontosabb célkitűzése a generációs szegénységben élő közösségek felkarolása. Ahogy az elmúlt években, úgy idén is egy kreatív projekt keretében a Generalival és az Európai Beruházási Alappal (EIF) együttműködve a fel nem használt reklámhordozókból – molinókból és roll-upokból – egyedi, környezetbarát táskákat készítettek.
Az Igazgyöngy Alapítvány folyamatos erőfeszítésének, és munkájának hála mostanra a társadalmi leszakadás összes feltárt pontjára hatással vannak. Ennek egyik remek példája, a társadalmi vállalkozás keretében Toldon üzemelő műhelyük, ahol szociális designerüknek és varrónőiknek köszönhetően, több mint 200 bevásárló -, és pikk pakk táska készült el újrahasznosított anyagokból.
A Generalival és az EIF-el együttműködésben megvalósuló projektjük célja egyrészt fenntartható módon újrahasznosítani a vállalatok reklámanyagait, másrészt munkahelyet biztosítani a hátrányos helyzetű térségekben élőknek. A táskák minden darabja kézzel készült, és nemcsak a minőséget, hanem a kreatív újragondolást is tükrözi.
„Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a fenntarthatóság ne csak egy üres szólam legyen, hanem konkrét tettekben nyilvánuljon meg. A régi molinók új életre keltése pontosan ezt a célt szolgálta, amellett, hogy számos család mindennapi megélhetését is támogatta” – mondta L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány vezetője.
Az EIF és a Generali évek óta elkötelezett a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás iránt. A cégek nemcsak újszerű megrendelésekkel, hanem alapanyagokkal is támogatják az alapítvány munkáját.
„A Generali számára kiemelten fontos a fenntarthatóság és a közösségi értékteremtés. Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen inspiráló kezdeményezés részesei lehettünk” – nyilatkozta a Generali a Biztonságért Alapítvány The Human Safety Net programjának magyarországi vezetője, Földi-Tamás Ildikó.
A táskák minden darabja egyedi, ezáltal minden vásárló nemcsak egy terméket, hanem egy történetet is hazavisz. Az eladásokból befolyt összeg pedig a társadalmi vállalkozás működtetésére és fejlesztésére fordítják.
„Az Igazgyöngy Alapítvánnyal való együttműködés több szempontból is rendkívül fontos volt számunkra. Az EIF egyik fő célja a mikrofinanszírozás, és a társadalmi vállalkozói tevékenység ösztönzése és finanszírozása. Így természetes volt számunkra, hogy Európai Uniós intézményként is megmutassuk: hiszünk benne, hogy minden egyéni- és vállalati szintű kezdeményezés hozzájárulhat a fenntarthatóság és a szociális innovació megvalósításításához” – mondta Mazur Réka, az EIF projekt vezetője.
Az Igazgyöngy Alapítvány nyitott más vállalatokkal való jövőbeni kreatív együttműködésre, azon cégek számára, akiknek fontos a fenntarthatóság és szeretnék támogatni a generációs szegénységben élő közösségeket, ezért jött létre a SZUNO termékcsalád.