Új módon vizsgáznak ezentúl a szakképzésben résztvevők

Megtalálták a hírhedt 731-es egység helyszínét Északkelet-Kínában
2023-05-25
Új funkciókkal frissült a BudapestGO alkalmazás
2023-05-25
Show all

Új módon vizsgáznak ezentúl a szakképzésben résztvevők

A szakmai elméleti vizsgák esetében a papíralapú számonkéréseket májusban teljesen felváltották a számítógépen végezhető, interaktív vizsgák; a fejlesztés célja a korszerűbb, gyorsabban kiértékelhető vizsgarendszer kialakítása volt – közölte a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) csütörtökön.

A közlemény szerint

az idei tanév végén már teljes mértékben elektronikusan, interaktív formában zajlanak a szakmai elméleti vizsgák

minden tantárgy esetében.

Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent, így a vizsgák papírmentessé, a kiértékelések gyorsabbá válnak.

A szakképző intézmények felkészültek az infrastrukturális korszakváltásra, és mindenhol rendelkezésre állnak az interaktív vizsgáztatáshoz szükséges tantermek, számítógépek és a nagysebességű internetelérés.

Csak a kifutó rendszerű szakmák képeznek kivételt az innovatív vizsgarendszer alól – tették hozzá.

A májusi bevezetést több tesztidőszak is megelőzte,

legutóbb februárban mintegy ötezer tanuló vizsgázott számítógép előtt.

Jelenleg már minden szakmában zajlanak az interaktív vizsgák az ország egész területén. A tapasztalatok pozitívak, a feladatok kitöltése mindenhol zökkenőmentesen zajlott – áll a közleményben.

Közölték azt is, hogy

a legtöbben idén villanyszerelő szakmában vizsgáztak (2220 fő), a második legnépszerűbb a szakács szakma (1709 fő), míg a harmadik helyen a pénzügyi-számviteli ügyintéző áll (1404 fő).

Emellett sokan vizsgáznak kereskedelmi értékesítő, hegesztő, gépjármű-mechatronikai technikus és cukrász szakmákból is – írták.

Jelezték: az elméleti interaktív vizsgákat

a 2020-ban bevezetett projektvizsga forma egészíti ki,

amely az új szakképzési rendszerben már komplex gyakorlatorientált számonkérést jelet projektfeladatok megvalósításán keresztül.

Célunk, hogy minden magyar fiatal az iskolarendszerből való kilépéskor olyan készségekkel és kompetenciákkal rendelkezzen, amelyek segítségével megállják helyüket a 4. ipari forradalomban átalakuló munkakörökben is. A digitális eszközök használatának ismerete ma már nem előny, hanem alapvető elvárás szinte minden területen. Folyamatosan zajlik a szakképzés digitális fejlesztése, ennek egyik legfontosabb lépése az interaktív szakmai vizsgák bevezetése volt

– fogalmaztak a KIM közleményében.

Cikk küldése e-mailben
MTI
MTI

Comments are closed.