Zöldségek és gyümölcsök, amelyek meghosszabbítják az életünk

Az Aranybullához kapcsolódó kiállítások és programok a Magyar Nemzeti Levéltár nyílt napján
2022-08-17
A magyar cégek érzékelik a klímaváltozás hatásait, de nem fektetnek környezetvédő projektekbe
2022-08-18
Show all

Zöldségek és gyümölcsök, amelyek meghosszabbítják az életünk

Egy új tanulmány szerint a megfelelő gyümölcs- és zöldségfélék fogyasztása elősegítheti a hosszabb életet. A kutatók szerint napi két gyümölcs- és három zöldség fogyasztása már képes növelni a várható élettartamot.

Napi két adag gyümölcs és három adag zöldség elfogyasztása növelheti a várható élettartamot – derül ki a American Health Association által nemrégiben kiadott és a Harvard T. H. Chan Közegészségügyi Iskola kutatói által készített friss tanulmányból.

Érdekesség, hogy a kutatás szerint ennél több zöldség és gyümölcs fogyasztása már nem jár további előnyökkel.

Ez az a mennyiség, amely valószínűleg a legnagyobb előnyt jelenti a súlyos krónikus betegségek megelőzése szempontjából, és viszonylag elérhető mennyiség a nagyközönség számára is

– mondta Dong D. Wang, a tanulmány vezető szerzője, epidemiológus, táplálkozási szakértő a Harvard Medical School és a bostoni Brigham and Women’s Hospital orvosi karának tagja.

De nem minden gyümölcs és zöldség azonosan egészséges.

A leveles zöldségek, köztük a spenót, a kelkáposzta és a saláta, valamint a béta-karotinban gazdag zöldségek és gyümölcsök, például a citrusfélék, a bogyós gyümölcsök és a répa fogyasztása egészségügyi szempontból előnyökkel járhat.

Ugyanakkor a keményítőtartalmú zöldségek, például a borsó, a kukorica és a burgonya, valamint a gyümölcslevek nem növelik az élettartalmot, nem csökkentik a krónikus betegségek kialakulásának esélyét.

A vizsgálat elvégzéséhez Wang és munkatársai több mint 100 ezer felnőtt nő és férfi alanyt vizsgált 1984 és 2014 között. Kérdőívek segítségével, 2-4 évente követték nyomon az étkezési szokásaikat. A kutatók emellett világszerte közel 2 millió felnőtt gyümölcs- és zöldségfogyasztásának adatait gyűjtötték össze.

Az American Heart Association egyébként jelenleg napi négy adag gyümölcsöt és napi öt adag zöldséget, míg az USDA Food Guide Pyramid napi két-négy adag gyümölcsöt és három-öt zöldségféle fogyasztását ajánlja.

Cikk küldése e-mailben

Comments are closed.

Weboldalunk bizonyos funkcióinak működéséhez és a célzott hirdetésekhez sütikkel gyűjt névtelen látogatottsági információkat. Az Elfogadom gombra kattintva a webhely használatával Ön elfogadja a weboldal sütikre vonatkozó aktuális adatévelmi irányelveinket. További információért kattintson ide.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close