Reagált a BKV, miután veszélyesnek nevezték a buszokat

Az utasbiztonság nem alku tárgya a BKV Zrt.-nél – közölte a közlekedési társaság az MTI-vel, hangsúlyozva, hogy felelős szolgáltatóként csak a megfelelő műszaki állapotú járműveiket állítják forgalomba.

Kiemelték: a járművek rendszeresen átesnek – napi, heti, negyedéves, éves – műszaki vizsgálatokon, a feltárt és szükséges javításokról pedig azonnal gondoskodnak a társaság szakemberei.

A járművek folyamatos felülvizsgálata, valamint az utas- és járműbiztonsági szempontok maradéktalan betartása független a közelmúlt eseményeitől, valamint Budapest Főváros Kormányhivatalának ellenőrzésétől – emelték ki.

Felidézték: a közelmúltban történt, a BKV-buszokkal kapcsolatos események miatt – a társaság teljes flottavizsgálata mellett – Budapest Főváros Kormányhivatala augusztus 18-án és 19-én a BKV négy divíziójában ellenőrizte az autóbuszok és trolibuszok állapotát, ennek során összesen 40 járművet vizsgáltak át.

Az ellenőrzés főleg kisebb és azonnal javítható hiányosságokat tárt fel, ide értve a halvány irányjelzőket, a sérült visszapillantó tükröket, és egyéb kisebb meghibásodásokat. A feltárt hibák kijavítása még aznap éjjel megkezdődött, néhány autóbusz szervize azóta meg is valósult, míg pár jármű esetében jövőbeni műszaki szemlét irányoztak elő.

Azonban kilenc, többségében korosabb, jellemzően 20-24 éves autóbusz esetében olyan hiányosságokat állapítottak meg, amelyek miatt a járművek csak azok kijavítása után adhatóak legkorábban forgalomba – írták.

Közölték: a BKV szakemberei minden nap azért dolgoznak, hogy az öregedő járműflotta megbízható, biztonságos és – a kor követelményeinek megfelelően – magas színvonalú, komfortos szolgáltatást nyújtson az utasoknak.

A társaság maximális erőfeszítést fordít a korosodó járművek üzemeltetésére, minden nap ellenőrzi a forgalomba kerülő állományt, illetve folyamatosan gondoskodik a meglévő járműpark biztonságos és tartós használhatóságáról. Biztonság kérdésében a BKV nem köt kompromisszumot, olyan járművet nem állít forgalomba, amely veszélyeztetné az utasok biztonságát

– hangsúlyozták.

Megjegyezték: a közlekedési cég szakmai tapasztalatai szerint azonban az autóbuszok optimális maximális életkora 10 év, ezért a közösségi közlekedés megbízhatóságát hosszú távon a leggazdaságosabban új járművek beszerzése teremti meg.

Hozzátették, a korosabb járművek lecserélésére konkrét beszerzéseket készített elő a társaság, ezekre azonban egyelőre nincs forrás.

A BKV ezért alternatív megoldásokat dolgozott ki, az egyik ilyen keretében 65 darab új autóbusz bérléséről írt alá szerződést. Ezek az év végétől érkeznek majd. A flottafiatalítást célzó intézkedések között szerepel még a lejáró bérleti szerződésű járművek pótlása, új bérleti konstrukciók alkalmazása, illetve a meglévő beszerzési opciók lehívása is” – sorolták.

További hírek