1,8 millió forintért szörfözni Abu Dhabi-ban 90 percig – A tökéletes mesterséges hullám

Bár Abu Dhabi rendelkezik mindazzal, amit a szörfösök keresnek: meleg időjárás, egész évben süt a nap és tiszta a víz. Az egyetlen dolog, ami hiányzott, az a hullámok voltak. Eddig.

2024 októberében megváltozott minden, amikor megnyílt a Surf Abu Dhabi. A világ leghosszabb mesterséges hullámát felépítő vállalat azt reméli, hogy Abu Dhabit globális szörfös célponttá tudja tenni – írja a CNN.

A hullámmedence 690 méter hosszú, és akár egy percig is lehet rajta szörfözni.

Az összes többi hullámmedence édesvízzel van feltöltve, de a Surf Abu Dhabi 80 millió liter tengervízzel van feltöltve, amelyet az Arab-öbölből pumpálnak ide. A víz sótartalma magasabb, mint a világ legtöbb részén, ezért a Surf Abu Dhabi enyhén sótalanítja azt.

A hullámot egy víz alatti szárny hozza létre, amelyet csigák húznak le a medencében. A szárny mozgatja a vizet, és a medence gondosan kialakított alja, az úgynevezett batimetria, töri meg a hullámot. Az Abu Dhabi medence batimetriája, „ahol minden varázslat megtörténik”, szabadalmaztatott, mondja Ryan Watkins, a Surf Abu Dhabi ügyvezető igazgatója.

A technológia Kelly Slater, a történelem legsikeresebb profi szörfösének agyszüleménye.

Míg a legtöbb profi szörfösnek van egy saját márkájú boardshort-kollekciója, Slaternek hullámkollekciója van. Adam Finchammal, a Dél-Kaliforniai Egyetem folyadékmechanika szakértőjével együttműködve dolgozott a tökéletes hullám megalkotásán. A projekt „matematikailag borzalmas” volt, mondta az USC egyik professzora a Science magazinnak adott interjúban.

A technológiát először 2015-ben mutatták be, majd 2016-ban a World Surf League anyavállalata, a WSL Holdings megvásárolta a technológia tulajdonosát, a Kelly Slater Wave Company-t.

A tökéletes hullám a szörfözés világában az 1966-os „The Endless Summer” című dokumentumfilmnek köszönhetően vált közismertté, amely két kaliforniai szörfös világkörüli utazásáról szól, akik a tökéletes hullámot keresik. Északról dél felé haladva végül Dél-Afrikában, Cape St. Francis-ben találják meg azt.

A film a szörfösök számára hipnotizáló – a homokos tengerfenéken száguldó hullámok, amelyek mögött egymást követik a hullámok. „Ezek a hullámok úgy néznek ki, mintha valamilyen géppel készítették volna őket” – mondja a narrátor.

De a Surf Abu Dhabi hullámai mindig ugyanolyanok.

A mennyiség helyett a minőséget helyeztük előtérbe

mondja Watkins a CNN-nek.

Ügyfeleik több mint 80%-a külföldi látogató, aki a hullámok miatt utazik ide, és a Surf Abu Dhabi a luxus utazási piacra fókuszál.

A középhaladó és haladó hullámok esetében egyszerre csak négy szörfös tartózkodhat a fő medencében, akik fejenként (körülbelül 950 dollárt fizetnek.

Minden szörfösnek hat hullám garantált, de ha egy másik szörfös leesik, akkor többet is kaphatnak. Watkins szerint azonban a legtöbb ember inkább közel 5450 dollárért( 1,8 millió forint) bérel ki magáncélra a medencét 90 percre.

A globális szörfturisztikai iparág 2024-ben elérte a 68,3 milliárd dolláros forgalmat, és a prognózisok szerint 2030-ra eléri a 95,93 milliárd dollárt. A Surf Abu Dhabi úgy véli, hogy medencéjükkel meg tudják hódítani a piac luxusszegmensét. Ehhez azonban meg kell győzniük az ügyfeleket arról, hogy a medencében szörfözni jobb, mint az óceánban.

További hírek