Jelentősen profitálnak München helyi vállalkozásai és vendéglátóipara a Bajnokok Ligája döntő városba érkező futballrajongóinak költéseiből – derül ki a Mastercard Economics Institute friss elemzéséből.
A közlemény szerint a nagy sportesemények komoly gazdasági lendületet adnak a rendező városok vendéglátóiparának az adataik alapján.
Példaként említik, hogy a londoni 2024-es Bajnokok Ligája-döntő miatt a stadion 3 kilométeres körzetében található éttermek és bárok bevétele 7,4 százalékkal nőtt az átlagoshoz képest, míg a külföldről érkező látogatók költése 67-szeresére nőtt egy tipikus hétvégéhez viszonyítva.
A berlini UEFA Euro 2024 döntő alatt a stadion 3 kilométeres körzetében az éttermek és bárok bevétele 130 százalékkal ugrott meg, a külföldi látogatók költése pedig 21,7-szeresére nőtt egy normál hétvégéhez képest.
Kitértek arra, hogy München az elmúlt időszakban nagy események központjává vált, Taylor Swift és Adele koncertjei, valamint a 2024-es Európa-bajnokság komoly bevételnövekedést generáltak a városban.
A Mastercard adatai szerint Adele 2024. augusztus 2-án és 3-án rendezett müncheni koncertjei 57 százalékkal, Taylor Swift július végi koncertjei pedig 43 százalékkal növelték a szálláshelyek bevételét az előző év azonos időszakához képest.