A Facebook és az Amazon nem támogatja tovább az amszterdami melegfelvonulást

Az Amazon és a Facebook anyavállalata, a Meta nem támogatja tovább az amszterdami Pride fesztivált – számolt be a Dutchnews hírportál a cégek és a szervezők közlését idézve.

Az Amazon hollandiai szóvivője a portálnak nyilatkozva azt mondta, hogy a technológiai óriásvállalat „úgy döntött, más marketingtevékenységekre összpontosít„. A cég korábban saját lógóval ellátott hajóval vett részt az eseményen, idén azonban már nem szerepel a Pride Amsterdam hivatalos partnerei között.

Az Amazon szerint a döntés már 2023-ban megszületett, ugyanakkor a szervezők közlése szerint a szponzori tevékenység hivatalosan idén ért véget.

A Meta szintén nem vesz részt az augusztus 2-i parádén, és nem kívánt válaszolni a sajtó megkereséseire, azonban a rendezvény szervezői megerősítették: a Facebook is megszüntette támogatását.

Martijn Albers, a Pride Amsterdam szóvivője szerint számos vállalat küzd azzal, hogyan igazodjon el az Egyesült Államok megváltozott politikai klímájában.

„Sok céget megráz az a határozott visszalépés, amely az Egyesült Államokból érkezik”

– fogalmazott.

Donald Trump elnök idén kezdődött vezetése alatt az amerikai kormányzat a korábbinál szigorúbb álláspontra helyezkedett a sokszínűségi, egyenlőségi és befogadási (DEI) politikákkal szemben.

Betiltották például a szivárványos zászlót hivatalos eseményeken, és a kormányzati dokumentumokból eltávolították az olyan kifejezéseket, mint a „non-bináris” vagy a „gender”.

A Dutchnews beszámolója szerint a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég amerikai részlege idén megszüntette DEI programjait, és visszalépett a World Pride 2025 washingtoni támogatásától.

Amszterdamban a Deloitte hollandiai leányvállalata idén nem indít saját hajót, de egy víziplatformmal jelen lesz az útvonal mentén.

A szervezők szerint többek között az ING, a Heineken, a PwC és a KLM légitársaság részt vesz az augusztusi rendezvényen.

További hírek