fbpx

Biztonságosan fizetni ma már alapvető szükséglet

Manapság az elektronikus kereskedelem már nem csak a nagyok játékszere, viszont a kisvállalkozásoknak ugyanúgy meg kell valósítania egy biztonságos fizetési környezetet az ügyfelek számára, mint a legnagyobbaknak. Az ügyfelek ugyanis nem tesznek különbséget a cég mérete alapján, egyszerűen csak kényelmesen, gyorsan és legfőképp biztonságosan szeretnének vásárolni úgy, hogy a pénzük célba is ér.

Amikor az e-kereskedelem beindult, a terület még a „nagyok” játékszerének számított. A komoly múlttal, tapasztalattal és főleg jelentős infrastruktúrával rendelkező vállalatok épp ezért megtehették, hogy olyan online fizetési megoldásokat építsenek ki, amelyek megfelelő biztonságot garantálnak az ügyfelek számára.

Később azonban egyre könnyebbé vált a kisebb szereplők számára is az, hogy webáruházakat nyissanak vagy valamilyen tevékenységükhöz webes fizetési lehetőséget is hozzáadjanak – mindez ráadásul manapság már elvárássá változott a vevők részéről, hiszen mi sem egyszerűbb, mint egy böngészőben vagy egy mobilappban megnyomni a „fizetés” gombot, majd várni a kiszállítást.

Amit azonban egy vásárló nem lát, az a fizetés biztonságát garantáló háttérrendszer. Nem látja… de értelemszerűen elvárja.

Ma már elképzelhetetlen az a gyakorlat, hogy egy kisebb kereskedő nem nyújt ugyanolyan biztonságot a tranzakciókhoz, mint a nagyobbak, olyat senki nem írhat ki a webshopjába, hogy „kicsik vagyunk, a fizetés gomb megnyomása után nem vállalunk garanciát”.

De hogyan érhetik el mégis, hogy a legnagyobbakhoz hasonló, minden irányból biztosított módszereket alkalmazzanak?

Építsünk ki valós bizalmat

Az első lépés mindenképpen az, hogy átláthatóan és egyértelműen a vásárlók tudtára adjuk, hogy megbízható, ellenőrizhető céggel állnak kapcsolatban.

A webáruház mindenképpen legyen tanúsítvánnyal ellátva, ezt a címsorban a http helyett a https URL is jelöli. Szintén fontos a weboldalon megadni minden szükséges cégadatot: a név mellett mindenképpen szerepeljen cím, telefonszám, adószám és e-mail cím,

ezek alapján az ügyfelek egyrészt könnyen ellenőrizhetik, hogy valós üzleti entitásról van-e szó, másrészt kapcsolatba léphetnek velünk kérdéseikkel, problémáikkal.

Ezzel az alapokat le is fektettük, de még mindig nincs mód arra, hogy a lehető leggyorsabb fizetési módot kínáljuk a vevőinknek. Ma már „macerásnak” számít az utánvétes megoldás, de azzal sem szeretnek pepecselni az ügyfelek, hogy átutalással fizessenek, majd arra várjanak, hogy át is érjen az összeg és a webshop ennek alapján igazolja a vásárlás megtörténtét.

Az elmúlt évek pandémiás időszaka még inkább ráerősített erre a trendre: az emberek minél gyorsabban szeretnének túljutni a vásárlás és fizetés folyamatán, hogy aztán már csak a kiszállítás maradjon.

Legyen pár kattintás, de maradjon erős

A leggyorsabb online fizetési mód egyértelműen a bankkártyás megoldás, de persze ez nem csak annyiból áll, hogy készítünk egy webes űrlapot, amely rögzíti a vevők bankkártyaszámát és hitelesítő adatait.

2021. január 1-től ráadásul az Európai Unió által megszabott második pénzforgalmi irányelv (PSD2) értelmében kötelezővé vált az erős ügyfélhitelesítés, amelynek célja az elektronikus tranzakciók biztonságának növelése.

Ehhez elsőként egy megfelelő fizetési szolgáltatóval érdemes kapcsolatba lépni, amely saját megoldásaival biztosítja az online fizetés alapjait.

A banknál vagy annak ügynökeként működő szervezetnél már nem bonyolult egy kereskedői fiók igénylése, a kapcsolódó fizetési szolgáltató pedig olyan bejegyzett entitás, amely lehetővé teszi a tranzakciók végrehajtását a nevünkben.

Ilyen szolgáltatóból persze szintén akad jó néhány: érdemes tehát olyat választani, amely megbízható, komoly tapasztalattal és átfogó háttérrel rendelkezik.

Ebbe beletartoznak olyan ajánlatok is, mint például a hitelesítési megoldások, amelyek a tranzakció során mindkét fél biztonságát szolgálják, vagy épp a többlépcsős ügyfélazonosítás lehetősége.

Ha a webáruház látogatói azt látják, hogy az amúgy is ellenőrizhető és megbízható kereskedő egy számukra is könnyen elérhető, tehát bankkártyájuk márkájával kompatibilis, emellett pedig biztonságos online fizetési módot kínál, sem a vásárlás előtt, sem pedig a fizetési folyamat közben nem gondolják meg magukat.

Maga a fizetés már valóban csupán néhány kattintás lesz, a biztonságát pedig a szolgáltató szakértelme és háttérrendszere garantálja.

Nézzünk végig saját meglévő, vagy tervezett webáruházunkon: ha a fizetés kényelme és megbízhatósága terén kevesebbet kínálunk annál, mint amit mi magunk alapvetően elvárnánk vásárlóként, lépnünk kell.

Az ügyfelek ugyanis ma már nem elégszenek meg kevesebbel!

További hírek