Groupama: legyen gyanús a túl kedvező ajánlat a lakásbiztosítás kampányban is

A lakásbiztosítások piaca jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt évben, amit a lakáskampány is felpezsdített. A Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült reprezentatív kutatás szerint a lakásbiztosítással rendelkezők 60 százaléka hallott már a kampányról, közülük minden harmadik élt is az átkötés lehetőségével tavaly. Ez a magas aktivitás azt mutatja, hogy a magyar lakosság egyre tudatosabb a lakásbiztosítások terén.

Nem az akciók, hanem a fedezet a kulcs

A felmérés eredményei azt igazolják, hogy a piacot elárasztó akciós ajánlatok ellenére az ár-érték arány a legfontosabb szempont a döntéshozatal során.

A tavaly váltók jelentős része még díjemelést is vállalt, hogy aktualizálja otthonára vonatkozó szerződését.

Mindemellett a biztosítással rendelkezők csupán alig több mint fele gondolja úgy, hogy a biztosítási összeg fedezné ingatlanának helyreállítási költségeit egy esetleges káresemény után, így sokaknál továbbra is aktuális lehet a felülvizsgálat.

Elégedettség és kihívások

Bár a magyarok kétharmada rendelkezik lakásbiztosítással, a kutatás rávilágított, hogy

minden ötödik tulajdonos szerint alacsonyabb értékre van biztosítva lakása, mint kellene.

Ez az arány nem elhanyagolható, főleg annak tükrében, hogy a megfelelő fedezet biztosítása egyre fontosabb szemponttá vált.

A tavaly biztosítást váltók között szinte ugyanolyan arányban voltak azok, akiknek csökkent (31%), mint akiknek nőtt (28%) a biztosítási díja

derül ki a kutatásból.

Több mint akció: egyszerűség és átláthatóság

A biztosítási döntéseket leginkább az egyszerű kárügyintézés (84%), a minél több kockázatra való kiterjesztés (80%), valamint a fedezeti összeg nagysága (80%) befolyásolja.

Az ajándéktárgyak vagy akciós kedvezmények csak a válaszadók 59 százalékának számítottak.

Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője szerint:

Nagyon örülünk annak, hogy a tavalyi kampány során a lakásbiztosítással rendelkezők több mint 10 százaléka átnézte és aktualizálta szerződését, ez jelentősen meghaladta a várakozásokat.

Változások 2025-re: hűségidő vége

A Groupama Biztosító a 2025-ös kampányra reagálva egyszerűsíti díjstruktúráját és megszünteti a hűségidő vállalását. Szobonya László kiemelte:

Fair filozófiánk mentén a célunk az, hogy ne különböző adminisztratív eszközökkel láncoljuk magunkhoz az ügyfeleinket, hanem a személyre szabható termékeink, országos tanácsadóhálózatunk és a gyors kárügyintézés miatt válasszanak minket.

Tudatosabb ügyfelek, erősödő piac

Az infláció és a piaci változások miatt különösen fontos a 2-3 évnél régebbi szerződések felülvizsgálata.

A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) is egyre népszerűbbek: a Groupama Biztosítónál ezen szerződések részaránya 6 százalékról 9 százalékra nőtt.

Czikora Emese, az OTP Bank Bankbiztosítási főosztályvezetője hozzátette:

Egyre több ügyfelünk köt lakásbiztosítást hitelfelvételtől függetlenül is a bank fókhálózatában, hogy biztonságban tudja az otthonát.

A jövőre nézve a tudatosság további növekedése várható, miközben a biztosítók a rugalmasságot, az átlátható feltételeket és a személyre szabott megoldásokat helyezik előtérbe.

 

További hírek