Idén az első félévben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja 1 százalékkal, a cascobiztosítások díja pedig 22 százalékkal emelkedett, miközben előbbinél a szerződések száma 19 százalékkal, utóbbinál 11 százalékkal nőtt éves szinten – közölte saját adatai alapján a Netrisk az MTI-vel.
Kiemelték, hogy az alkuszcégen keresztül az érintettek 2024 első hat hónapjában 326 ezer kötelező felelősségbiztosítási szerződést kötöttek, ami 19 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakéhoz képest.
A közlemény idézte Besnyő Mártont, a Netrisk ügyvezető igazgatóját, aki a kgfb-ről elmondta, hogy az idei első félévben a Netrisknél kötött szerződéseknél az átlagdíj 58 900 forint volt, ami 1 százalékos drágulást, gyakorlatilag stagnálást jelent. A személygépkocsiknál a kgfb-átlagdíj 56 500 forint volt, idén átlagosan több mint 42 ezer darabot kötöttek havonta a Netrisknél.
A szakember a közleményben kitért a cascobiztosításokra is: az átlagdíj 22 százalékkal 170 700 forintra emelkedett a múlt év első feléhez képest. A jelentős díjemelkedés ellenére a Netrisknél 11 százalékkal több, 17 100 cascoszerződést kötöttek az első félévben.
Besnyő Márton úgy vélte, a cascónál látható szerződésszám-növekedés a drágulás ellenére azzal is magyarázható, hogy sokan a magas autóárak és szervizdíjak miatt inkább így próbálják elejét venni egy-egy nagyobb, esetleges balesetből fakadó kiadásnak.
Az online biztosításközvetítő közleményében rámutatott a legnépszerűbb márkák autóira vonatkozó féléves átlagdíjakra is.
Közölték, hogy a Suzukiknál a kötelező biztostás éves átlagdíja kevesebb mint 46 ezer forint volt, ami 5 százalékos csökkenés éves szinten. A Fordoknál 6 százalékkal 64 ezer forint alá süllyedt ez az összeg. Az Opelek, Volkswagenek esetében az átlagos díj 6 és 4 százalékkal 59 ezer, illetve 64 ezer forintra mérséklődött. A Toyotákra szóló kötelezők 55 ezer forintba kerülnek, ez 1 százalékos visszaesést jelent. Ugyanakkor a Daciáknál 9 százalékkal 47 ezer forint fölé nőtt a díj.
Besnyő Márton szerint a legnépszerűbb márkák többségénél látható csökkenés köszönhető annak is, hogy ezeket a modelleket hosszabb ideig tartják meg az autósok, így balesetmentes közlekedésnél egyre feljebb lépnek a bonus-malus-ranglétrán, ami jelentősen csökkentheti az aktuális díjat – olvasható a Netrisk közleményében.