Az utóbbi években Magyarországon is általános jelenséggé vált az internetes vásárlás, mégis rendszeresek az olyan visszatérő kifogások, amelyek miatt sokan még ma is félnek online rendelni. Jellemző például, hogy a látogatót azért nem győzi meg a termék, mert a látott kép alapján nem tudja eldönteni, vajon az megfelel-e az ő személyes igényeinek. Erre ad választ egy világszerte elterjedőben lévő fotótechnológia, amely a webshopok üzemeltetőinek és a vásárlóknak is segítséget nyújt.
A webáruházak üzemeltetőinek és a vásárlóknak egyaránt visszatérő fejfájást okoznak a visszaküldött, de már kibontott termékek. Ilyenkor a vásárló kellő bizalmat szavazott a megrendeléshez, ám élőben szembesült vele, hogy mégsem a számára megfelelő terméket kapta, esetleg “nem is olyan, mint a képeken”. Ez természetesen vásárlói és kereskedői oldalról is elvesztegetett idő és nem kevés bosszúság forrása. Ugye, ismerősek ezek a problémák?
Épp az ilyen helyzeteket tudja kiküszöbölni egy új technológia, ami már Magyarországon is elérhető: a 3 dimenziós, 360 fokban forgatható termékfotók készítése. A látogató az ilyen képek segítségével minden eddiginél részletesebb és hitelesebb képet kap az árucikkről, ami elősegíti, hogy megalapozott döntést hozzon, mielőtt az online korarába rakja azt.
Olyan, mintha kézbe fognánk a terméket
A 3D képről fontos tudnunk, hogy nem csupán automatikusan körbe-körbe forog, hanem bármikor és bárhol meg is lehet állítani, visszafelé forgatni és akár ötszörösre nagyítani is. Mindez lehetővé teszi, hogy a vásárló a legapróbb részletre kiterjedően vizsgálja a terméket – így már többnyire fel sem merülhet, hogy a vásárláskor ne lenne tisztában annak jellemzőivel.
A reszponzív technikának köszönhetően 100%-os minőségben jelennek meg a képek minden ma használatos informatikai eszköz képernyőjén, legyen az számítógép, tablet vagy mobiltelefon. És hogy milyen termékeket lehet fotózni ezzel a módszerrel? Bármilyet, ami teljesen “körbejárható” és elég messze lehet tőle menni úgy, hogy az egész tárgy rajta legyen a fényképeken.
Minden olyan termékről érdemes 360 fokban körbeforgatható képet készíteni, amelyet a vásárló egyébként is levenne a polcról, kézbe venne, és megforgatna, ha egy valódi boltban meglátná. A 3D fotózásnak pont ez a lényege! Így a termék olyan „közel” kerül a látogatóhoz, hogy szinte a „kezében érzi”, miközben ide-oda forgatja, kinagyítja egyes részleteit.
Magyar fejlesztésű fotoboxok
A 3D fotók elkészítéséhez sokszor olyan fényviszonyokra van szükség, amilyeneket a gyári fotoboxok nem tudnak biztosítani. Éppen ezért én a felhasználói igényekhez igazítva készítettem el a speciálisan ehhez a fajta fotózáshoz szükséges boxokat
mondja Bod Péter, a 3dphotos.hu megálmodója.
A 3D fotók talán egyetlen hátránya, hogy elkészítésük magasabb költséggel jár, mint hagyományos társaiké. A felfutóban lévő fotótechnika használatával azonban nem csupán a visszaküldések számából lehet lefaragni: jelentősen megnövelhetjük azt az időtartalmot is, amit a látogatók a webáruházban töltenek, hiszen a 3D fotók folyamatos interakcióra késztetik őket.
Bod Péter hozzátette: azok a webshop üzemeltetők így lépéselőnybe kerülhetnek a konkurenciával szemben, akik alkalmazzák a technológiát. A látogatók várhatóan amellett az oldal mellett fognak elköteleződni, ahol a kiszemelt termékről megbízható többletinformációt kapnak. Arról nem is beszélve, hogy a “profi webshop” érzete könnyen alakíthatja őket visszatérő vásárlóvá.