A világ legnagyobb cégeinek vezetői mentek már el Trump Mar-a-Lago-i rezidenciájára, hogy beszéljenek vele. Tudják ugyanis, hogy a következő elnök hozzáállása cégükhöz jelentősen befolyásolhatja üzletmenetüket. És a milliárdos Tesla tulajdonos Elon Musk is mindig ott van.
Amikor a Spotify vezérigazgatója, Daniel Ek beszélt Donald Trumppal, felkészült volt. A CNN-nek nyilatkozó, a beszélgetést jól ismerő forrás szerint Ek statisztikákat osztott meg a megválasztott elnökkel arról, hogy a Joe Rogannal készített, választások előtti podcast-interjúja milyen jól teljesített a streaming platformon – ez egy finom módja volt Trump egójának simogatására a bemutatkozó beszélgetés során.
Ek egyike annak a legalább 10 vezérigazgatónak, akik a választások óta beszéltek Trumppal vagy elmentek Mar-a-Lagóba, hogy személyesen találkozzanak vele.
A vezérigazgatók közelebb akarnak kerülni az elnökhöz, hiszen tudják, hogy jövendő politikája jelentősen befolyásolhatja üzletmenetüket – írja a CNN.
Trump megválasztása Elon Musk milliárdos üzletembert is az amerikai politikai hatalom felsőbb szintjére emelte, aki Vivek Ramaswamy-van együtt kapta azt a feladatot, hogy találjanak 2000 milliárd dollárnyi megtakarítási lehetőséget az amerikai költségvetésben, ők az újonnan létrehozott kormányzati hatékonysági minisztérium vezetői.
Musk a Twitter, a SpaceX és a Tesla vezérigazgatója és tulajdonosa több mint 260 millió dollárt költött Trump választási kampányára. A világ leggazdagabb embere most Trump belső köréhez tartozik.
Trump találkozott már a Meta vezérigazgatójával, Mark Zuckerberggel, a Google vezérigazgatójával, Sundar Pichai-val, az Alphabet Inc. társalapítójával, Sergey Brinttel, az Apple vezérigazgatójával, Tim Cookkal és az Amazon alapítójával, Jeff Bezossal is.
Egy, az ügyet jól ismerő forrás szerint Trump meghívta Bezost a beiktatásra.
A megválasztott elnök azt posztolta az X-en, hogy „MINDENKI A BARÁTOM AKAR lenni!!!”.
Miközben az üzleti titánok megpróbálják elsimítani a kapcsolatokat az impulzív döntéshozataláról ismert megválasztott elnökkel, Trump élvezi a figyelmet és a pozitív fogadtatást, különösen azok körében, akikkel a múltban összeütközésbe került.
Azok a vezérigazgatók, akik találkoztak Trumppal, világos stratégiával érkeztek, mondták a CNN-nek a találkozókat ismerő emberek.
Ennek része, hogy olyan témákat vitatnak meg, amelyekről tudják, hogy Trumpnak tetszeni fognak – mint például a gyártás és a munkahelyek visszahozatala az Egyesült Államokba -, ugyanakkor a lehetséges politikai aggályokat is belecsempészik az új kormányával kapcsolatos aggályaikba.
Sok látogatás ismerkedő találkozó, Trump és a vezérigazgatók között korábban nem volt személyes kapcsolat.
Más vezetők azonban sokkal inkább arra összpontosítanak, hogy megismerkedjenek Trumppal.
Többen arról beszélnek, hogy hogyan akarják idehozni a gyártást, több munkahelyet létrehozva, majd megvitatják a vámokat, mentességeket. Azokról az intézkedésekről beszélnek, amelyet Trump akar és nekik is jó lehet
mondta az egyik forrás.
A Netflix társ-vezérigazgatója, Ted Sarandost, aki régóta a demokraták támogatója, szintén találkozott Trumppal.
A Netflix a témáról nem kívánt nyilatkozni.