Az utcai filmreklámokat többnyire nem grafikusművészek, hanem ügyes kezű amatőrök festették a tűzfalakra erősített papír- vagy vászontáblákra. Munkájukról mégis Ducki Krzysztof lengyel származású grafikusművész mesél, mert magyarországi pályafutását az utcán, köztük kezdte. Ismerjük meg részleteket a Heti Fortepan blogon képein keresztül.
Az utcai grafikák, a filmplakátok hozzátartoztak a pesti folklórhoz, rendkívül népszerű műfaj volt ez akkoriban
kezdte a múltidézést Ducki Krzysztof grafikusművész, a Magyar Plakát Társaság egyik alapító tagja és jelenlegi elnöke, aki Varsóban született, de miután 1982-ben Magyarországra érkezett, néhány évig a Fővárosi Mozgóképüzemi Vállalat (FőMo) utcai plakátjait festette. Ezt a munkát kevés kivételtől eltekintve olyan ügyes kezű amatőr rajzolók végeztek, akik nemhogy felsőfokú, de semmilyen grafikus végzettséggel nem rendelkeztek. Az 1982-ben, röviddel Magyarországra érkezése előtt a Varsói Képzőművészeti Akadémia alkalmazott grafika szakán diplomázó Ducki azért vállalta el a munkát, mert
akkoriban még nem lehetett digitális portfóliót építeni, nekem meg szükségem volt rá, hogy sokan lássák, mit tudok csinálni.
A FőMo megbízása mellett grafikai pályázatokon igyekezett érvényesülni, meglehetősen nagy sikerrel, mert – mint mondja –
rögtön az elsőként leadott pályamunkámat az év plakátjának választották, ennek is köszönhettem, hogy a FőMo annak ellenére is munkát ajánlott, hogy akkor még egyáltalán nem beszéltem magyarul és nem ismertem senkit Budapesten.

A portfólióépítés olyan jól sikerült, hogy Ducki, aki nem kevés büszkeséggel említi, hogy „én a kezdetektől plakátokkal foglalkoztam, az egész életemet erre a műfajra tettem fel”, az 1980-as évek második felétől már a legnevesebb magyar rendezőkkel, Jancsó Miklóssal, Makk Károllyal, Mészáros Mártával dolgozott együtt, és éveken keresztül a Budapest Film főtanácsadó grafikusa volt.