A Magyar Édességgyártók Szövetsége Édesség Innovációs Díját adták át május 23-án a Csinta csakgyümölcs snack gyártójának a szárított gyümölcslapok új, csokoládés családjáért.
A Magyar Édességgyártók Szövetsége minden évben hazai vállalkozók munkáját ismeri el a díjjal, akik a tradíciót az innovációval ötvözve az édességkészítés legjobb hagyományait őrző, ugyanakkor napjaink kihívásaira válaszoló terméket fejlesztettek a megelőző évben.
A szárított gyümölcslapok ötlete tíz évvel ezelőtt született az akkoriban nyers vegán étrendet követő Redő család konyhájában. Így tettek próbát szilvapép vékony rétegének lassú szárításával is, és az eredmény, a gyümölcs ízét magába sűrítő lap sikert aratott.
Redő Péter, a pomázi Aloha Kft. ügyvezetőjeelmondta, az innováció első hullámában olyan sok ötletet valósítottak meg, hogy a termékválasztékot szűkíteniük kellett.
A Csinta gyümölcslapok a kezdetekben kizárólag biogazdaságban termesztett gyümölcsök alacsony hőfokon történő, lassú szárításával készültek. Mára a választék tízféle gyümölcsre bővült, és jelenleg ennek fele készül bio minősítésű alapanyagból. Az időigényes eljárással a vállalkozás kisebb mennyiségben, de a legmagasabb minőségben állítja elő termékeit. A lapok alma- és más gyümölcspépek megszárításával készülnek – kizárólag azok természetes formájában, semmilyen ipari eljárással készülő adalékot, még természetes adalékot, például kivonatot vagy pektint sem használnak.
A közös innováció jegyében, barátok befektetői közreműködésével és munkájával, majd új munkatársak és kereskedelmi partnerek csatlakozásával, a gyártás fejlesztésével a Csinta termékek a cég saját webshopján túl más webáruházak és országos áruházláncok kínálatában is megjelentek.
– Az étcsokoládét és tejcsokoládét a Harrer Csokoládéműhely, a nemzetközi versenyek sokszoros díjazottja készíti, a csomagolást pedig grafikus partnerünk, a Carbon Group Communication tervezte – mondta Redő Péter.
Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének Elnöke az innovációs díj átadásakor elmondta, hogy nagy öröm olyan hazai vállalkozásokat látni, amelyek képesek a megszokott kereteken túl gondolkodni, tervezni, terméket fejleszteni, és kitartóan próbálják maguk körül jobbá tenni a világot.