Hatalmas jéghalkolóniát találtak a kutatók a Weddell-tengerben

Nem találta élet nyomait egy marsi kőzet újabb vizsgálata
2022-01-15
Így lett a Google a világ legnagyobb keresője
2022-01-16

Hatalmas jéghalkolóniát találtak a kutatók a Weddell-tengerben

Hatalmas, virágzó jéghalkolóniát fedeztek fel az Antarktisz körüli tengerfenéket vizsgáló kutatók.

A biológuscsoport, amely az Antarktisz déli Weddell-tengerének mélyéről gyűjtött adatokat, mintegy 60 millió aktív fészket tartalmazó jéghalkolóniára bukkant – számolt be róla a The Guardian.

Arra számítottunk, hogy a szokásos antarktiszi tengerfeneket fogjuk látni, de a merülésünk első négy órájában csak halfészkeket láttunk

mesélte Autun Purser, a németországi Alfred Wegener Sark- és Tengerkutató Intézet munkatársa, a Current Biology című szaklapban megjelent tanulmány vezető szerzője.

Az ökoszisztémát véletlenül találták meg egy nagyméretű, kamerás eszköz segítségével, amely fényképeket és videókat rögzít, valamint méréseket végez a mélytengeri élőhelyeken.

A kutatók eredetileg az áramlatokat figyelték.

Purser szerint a halak az áramlatok melegebb vizét navigációs eszközként használhatják a kolónia követésére. Mint mondta: amikor eljön az ívás ideje, megkeresik ezt a melegebb vizet, és ott szaporodnak.

A jéghalak kolóniája az eddig talált legnagyobb, több mint 240 kilométeren át húzódik tengerfenéken. A kolónia puszta mérete arra utal, hogy a Weddell-tenger egész ökoszisztémáját befolyásolja. Purser szerint a fókák minden bizonnyal innen táplálkoznak.

A tudós hangsúlyozta: a felfedezés azt mutatja, hogy még mindig nagy hiányosságok vannak a mélytengeri ökoszisztémák működésének teljes megértésében.

A mélytengerek nem sivatagi pusztaságok, valójában bővelkednek életben. Az a tény, hogy ilyen nagy ökoszisztémákról nem tudtunk, azt mutatja, hogy még rengeteg felfedezésre váró dolog lehet odakint

tette hozzá.

A következő két évben kamerák figyelik majd az ökoszisztémát, hogy kiderítsék működését, és azt, hogyan lép kölcsönhatásba más ökoszisztémákkal. A kutatók azt tervezik, hogy 2022 áprilisában visszatérnek a térségbe, hogy felmérjék a környező vizeket, és megnézzék, újra szaporodnak-e a halak ugyanazokban a fészkekben.