Így indul a pneumatikus rendszer felújítása

Ahogy a legtöbb rendszer, úgy a pneumatikus rendszerek esetében is eljöhet egyszer a felújítás ideje. A folyamatot nem szabad félvállról venni, érdemes alaposan felmérni előzetesen a helyzetet, hiszen ennek hiányában utólag derülhet fény olyan hibákra, melyeket előzetesen könnyű lett volna korrigálni, viszont az utólagos korrekció már rengeteg problémával járhat.

Nem ritka, hogy a tulajdonos a teljes felújítás helyett inkább módosítja és foltozza a rendszert. Az igazság az, hogy ez sem ördögtől való hozzáállás, de előbb vagy utóbb el fog jönni az a pont, amikor már egyáltalán nem lehet ilyen megoldásokkal „életben” tartani és működésre bírni a rendszert, vagy csak jelentős korlátozásokkal fog tudni működni.

Felújítás előtti legfontosabb lépések

Amennyiben felújításra kerül a sor, akkor az egyik legfontosabb lépés a korábbi működési mód megismerése.

Hogy miért? Azért, mert így lehet csak felmérni, hogy a felújítást megrendelő milyen rendszerrel is dolgozott, milyenhez van hozzászokva. Érdemes nagyon alaposnak lenni és nem csak arra hagyatkozni, amit a vevő elmond, hiszen sokszor nem látják át teljesen az ilyen rendszerek működését, ami teljesen érthető, ugyanis nekik nem az a fontos, hogy a rendszerben lévő elemek hogyan csatlakoznak egymáshoz, hanem az, hogy megfelelő minőségben legyen a termék előállítva.

Amennyiben segítség kellene a felújításhoz, akkor mindenképpen érdemes megnéznie a Monojet termékeit és szolgáltatásait.

A vevőnek mindig igaza van

A fentiek után érdemes tisztázni az új működési módra vonatkozó vevői elképzeléseket, hiszen előfordulhat, hogy a több évnyi használat alatt kiismerték a rendszert és rájöttek, hogyan tudná az hatékonyabban szolgálni a vállalat érdekeit. Ennek elmaradása nem ritkán konfliktusokhoz vezethet, ezért mindenképpen ajánlatos leülni és beszélgetni a megrendelővel.

Amiről szintén nem szabad megfeledkezni

Miután megtörtént a működési mód megismerése és a vevői igények tisztázása, következhetnek azok a lépések, amelyek még mindig nem a konkrét felújítás részei, de már nem is annyira az előzetes felmérés részei. Ilyen például a gép megbontása és a benne lévő munkahengerek beazonosítása, valamint a munkahengerek környezetének és felfogatásának felmérése.

Ha ezek is megvannak, akkor egy olyan pont következik, melynek megítélése a mérnökök között eléggé kettős, egyesek nagyon szeretik és kizárólag ezzel foglalkoznának, mások pedig messzire kerülnék, ha lehetne, és inkább maradnának a gyakorlatias dolgoknál.

Ez a lépés pedig nem más, mint az új működésnek megfelelő út-lépés diagram elkészítése. Ezt követően megkezdődhet a rendszer megtervezése, a tervek alapján pedig hozzá lehet kezdeni a tényleges felújításhoz.(X)

További hírek