Kállai Mária (Fidesz) a parlamentben arról beszélt, hogy a GYSEV legújabb vonattenderén ismételten sikeresen indult egy szolnoki gyár, a Stadler, így a motorvonatok alumínium vázát ott készítik majd el. Azt kérdezte: milyen szerepe lesz szolnoki járműjavító bázisnak a MÁV modernizálásában?
Ágh Péter, az építési és közlekedési tárca államtitkára azt mondta: 2025 végéig a MÁV felújít és újra forgalomba helyez legalább 100 vasúti kocsit, köztük több mint 50 IC kocsit, amelyek eddig alkatrészhiány miatt nem voltak forgalomban.
Hozzátette: 2026 nyaráig minden második villanymozdony korszerű lesz, az IC járatoknak pedig közel 90 százaléka korszerű, nagy teljesítményű mozdonnyal közlekedik majd.
Jelezte: a szolnoki javító és gyártóbázisnak jelentős szerepe van a hazai alkatrész-igény kielégítésében és a karbantartás biztosításában is.