A Kreatív Mozgás Stúdióba (KMS) az 1980-as években táncoslegendák érkeztek a világ minden tájáról tanítani, miközben a műhely életre hívóinak művészi és tanítói tevékenységét a hivatásos táncművészet hazai színterein ignorálták. A KMS korabeli atmoszféráját október 21. és január 9. között a Mozgásban című kiállítás idézi meg a Budapest Galériában.
Táncművészet az, amit az emberi anatómia a gravitációs térben létrehoz, és a közönség számára üzenetértéke van
vallja a magát dacból „színházi emberként” és még véletlenül sem táncművészként aposztrofáló Angelus Iván, a Budapest Kortárstánc Főiskola intézményalapító rektora. A saját magára illesztett titulus az idén 71 éves előadóművész esetében azért tűnhet afféle fricskának, mert Angelus immár közel fél évszázada táncol, koreografál, rendez és tanít másokat táncolni. Angelus 1979-ben táncklubot, 1983-ban a KMS-t, majd annak égisze alatt 1991-ben a Budapest Tánciskolát, 2004-től pedig a kortárstáncművészek hazai főiskolai képzését is életre hívta. A kortárstáncoktatás hőskorát dokumentáló számtalan felvételt Angelus a Fortepan-archívumnak adományozta, a fényképek jó része a Budapest Galériában hamarosan nyíló tárlaton is megtekinthető lesz.
A Kreatív Mozgás Stúdióba (KMS) az 1980-as években táncoslegendák érkeztek a világ minden tájáról tanítani, miközben a műhely életre hívóinak művészi és tanítói tevékenységét a hivatásos táncművészet hazai színterein ignorálták. A KMS korabeli atmoszféráját október 21. és január 9. között a Mozgásban című kiállítás idézi meg a Budapest Galériában.

A felsőfokú tanulmányait történelem-spanyol szakon végzett „színházi ember” már egyetemi évei alatt részt vett az újbaloldali gondolkodású fiatal művészeket tömörítő Orfeo-csoport és a Stúdió K Színház munkájában. A félig-meddig underground szerveződő amatőr társulatokban mozgástréningeket szervezett. Ezidőtájt kristályosodott ki benne, hogy
főként azért mentem bölcsészkarra, mert szerettem a spanyol- és a történelemtanáromat: nem tettem különbséget a tanár személye és a tanított tárgy között. Szerettem, és a mai napig szeretem a történelmet, mert fontos a dolgokat kontextusban látni, de mozgásművészettel akartam foglalkozni.
Csakhogy ez az 1970-es években korántsem volt annyira egyszerű, mert – mint azt Angelus a kérdésünkre megfogalmazta
miként háznak nevezzük, ami téglából és vályogból épült, de nem tekintjük háznak például a sziklatemplomot, úgy táncnak is csak az számított, ami a klasszikus balettből vagy a néptáncból indult ki.
Csakhogy Angelusnak a baletthez legfeljebb érintőlegesen, a néptánchoz meg még annyira sem volt köze.
