Újabb nagy összegű kártérítést fizet a Mirror lapcsoport Harry hercegnek

Tíz csodálatos tény Albert Einstein munkásságáról
2024-02-09
Novák Katalin lemondását és Varga Judit közéletből való távozását követelték demonstráción Budapesten
2024-02-09
Show all

Újabb nagy összegű kártérítést fizet a Mirror lapcsoport Harry hercegnek

Wellington, New Zealand - October 28, 2018: The Duke of Sussex chat with members of the crowd at the Wellington War Memorial in New Zealand.

A decemberben megítélt nagy összegű kártérítés után újabb jelentős összeget fizet a brit Mirror lapcsoport Harry hercegnek az évek óta húzódó telefonlehallgatási botrányt lezáró egyezség keretében.

III. Károly király másodszülött fia, aki amerikai feleségével és két gyermekükkel Kaliforniában él, a Daily Mirror című brit tömeglap kiadója (Mirror Group Newspapers, MGN) ellen terjesztett be kártérítési keresetet azon a címen, hogy a cég lapjai a korábbi években rendszeresen feltörték telefonját, lehallgatták bizalmas beszélgetéseit, és az így gyűjtött információk alapján közöltek róla cikkeket.

A londoni felsőbíróság elé terjesztett 55 oldalas keresetében Harry ötven olyan újságcikket ismertetett, amelyeket az MGN lapjai – a Daily Mirror mellett a Sunday Mirror és a The People – közölt. Ezek a cikkek a herceg szerint olyan magánjellegű és bizalmas információkat tartalmaztak róla és ismerőseiről, amelyek annak idején nem voltak köztudomásúak.

A bíróság a beterjesztett cikkekből 33-at vizsgált részletesen, és december közepén meghozott előzetes végzésében megállapította, hogy ezek közül tizenötöt a Mirror-lapok kétséget kizáró módon telefonlehallgatással, vagyis törvénysértő módon szerzett információk alapján közöltek.

Mindezek alapján a felsőbírósági tanács arra kötelezte a lapcsoport kiadóját, hogy fizessen 140 600 font (64 millió forint) kártérítést Harry hercegnek.

Harry jogi képviselője, David Sherborne – akinek korábbi ügyfelei között szerepelt Harry néhai édesanyja, Diana hercegnő, Tony Blair volt brit miniszterelnök, valamint Sir Paul McCartney és Sir Elton John – pénteken arról tájékoztatta a felsőbíróságot, hogy a kiadóvállalat további jelentős összeg kifizetéséről állapodott meg Harryvel a herceg keresetében megfogalmazott kártérítési igények fennmaradó, a decemberi ítélet által nem érintett hányadára.

A sztárügyvéd a teljes összeget nem említette, de közölte, hogy a cég a kártérítésen túl Harry teljes perköltségét is állja, és ennek részeként “köztes folyósítás” formájában átutal a hercegnek 400 ezer fontot (184 millió forint).

A megállapodás 115 olyan cikkre vonatkozik, amelyekhez Harry szerint a Mirror-lapok szintén törvénysértő módon szerezték információikat.

Harry herceg régóta nem titkolt, mélységes ellenszenvet táplál a bulvársajtóval szemben, és a brit királyi családot ma is kísérti a néhai Diana hercegnőt szó szerint élete utolsó pillanatáig üldöző fotóshad nyomasztó emléke.

Harry és bátyja, Vilmos trónörökös édesanyját, III. Károly király első feleségét, aki 1997-ben egy párizsi autószerencsétlenségben vesztette életét, végzetes útján is több tucatnyi fotós követte motorkerékpáron, és többen közülük a roncsok között haldokló Dianáról is közeli felvételeket készítettek.

Az udvar nevében eljáró jogi képviselők már évekkel ezelőtt átiratban figyelmeztették az írott és az elektronikus sajtó szerkesztőségeit, hogy vagy tanúsítsanak önmérsékletet, vagy bírósági eljárással lesznek kénytelenek szembenézni.

Cikk küldése e-mailben

Comments are closed.