Az UniCredit a milánói Palazzo Mezzanotte-ban megrendezte első Longevity Economic Forumát, ahol bemutatta a brit National Innovation Centre for Ageing (NICA) és a Fidelity International vagyonkezelő vállalattal együtt kidolgozott új kutatássorozatát. Az erre az alkalomra készült, a bankcsoport fő piacait elemző anyagok célja, hogy támogassák a hosszabb élettartammal kapcsolatos párbeszédet.
2050-re az átlagos élettartam Európában várhatóan 4,5 évvel nő, míg az egészségben eltöltött élettartam csak 2,6 évvel – 67,4 évre emelkedik –, tovább növelve a különbséget a teljes és az egészséges élettartam között.
A későbbiekben a várható átlag élettartam elérheti akár a 100 évet is, ami 27,4 évvel hosszabb életet jelent.
Ez azonban nem feltétlenül jelent egyúttal jobb életminőséget is.
A bankcsoport, hogy támogassa ügyfeleit és hozzájáruljon a hosszú élettartamról szóló szélesebb körű párbeszédhez – átfogó kutatási platformot fejlesztett ki, amely magában foglalja a UniCredit Longevity Indexet (LI), az Empowered Living Indicatort és tematikus elemzéseket.
Az új platform célja, hogy jobban megérthessük a hosszabb élettartammal kapcsolatos társadalmi, gazdasági és attitűdbeli kihívásokat.
Ezek az eszközök együttesen iránymutatást nyújtanak a döntéshozóknak a korosodó népességgel együtt járó kihívások kezelésében és olyan rendszerek kidolgozásában, amelyek javítják a jóllétet az élet minden szakaszában.
- Az UniCredit Longevity Index (LI) egy komplex pontszámrendszer és a mögötte álló elemzés, amely összehasonlíthatóvá teszi az egyes országok teljesítményét az egészséges hosszú élet támogatása terén.
- Az Empowered Living Indicator (ELI) mutató egyéni szemszögből vizsgálja a jóllét egyes elemeit. A mutató alapján jól látszik, hogy a hatékony hosszúélettartam-stratégiáknak mind a makrogazdaságra, mind az egyéni jóllétre ki kell terjedniük.
Ez a kezdeményezés több egy kutatásnál
mondta el Richard Burton, Group Client Solutions vezető, UniCredit.
Támogatni szeretnénk az intézmények, a vállalkozások és közösségek közötti együttműködést ebben a fontos témában; bankként és felelős európai intézményként büszkék vagyunk arra, hogy vezető szerepet játszunk ebben a párbeszédben.
Az “Életmódbeli és kikapcsolódási trendek” tematikus elemzés megmutatja azt a kulturális változást, ami az időhöz, a munkához és az identitáshoz való viszonyunkat jellemzi:
- Mivel a 65 év felettiek száma 2050-re várhatóan megduplázódik, a hagyományos munkavégzési és nyugdíjazási modellek elavulnak.
- A második karrier, az egész életen át tartó tanulás és a rugalmas oktatási pályák egyre népszerűbbek.
- Az emberek mindinkább az egészséget, a rugalmasságot és a határozott életcélt tartják fontosnak a kiteljesedéshez.
Ezek a trendek egy növekvő „hosszú élettartamú gazdaság” kialakulására utalnak, ahol az új viselkedésminták ösztönzik az egészséges fogyasztásra való törekvést, a nem lineáris élettervezést és a jóllétet elősegítő szolgáltatások iránti keresletet.
Nic Palmarini, a NICA igazgatója kiemelte:
Mindez nemcsak az életkorról szól, hanem a célokról is. Az emberek meg akarják hosszabbítani mind az életüket, mind az egészséges éveiket, és teljes életet akarnak élni. Ehhez át kell alakítani a rendszereket, hogy azok megfeleljenek a hosszú élettartamú társadalom jövőbeli forgatókönyvének.
Keith Metters, a Fidelity International elnöke hozzátette:
A hosszú élettartam az egyik legkellemesebb probléma, amivel egy társadalom szembesülhet. Iparágként kulcsszerepet játszunk abban, hogy a befektetők a legjobb eredményeket érjék el, és így támogathassák a hosszabb élettartamot.
A Nobel-díjas Michael Spence, az I.S.E.O. Instutite tiszteletbeli elnöke hozzáfűzte:
A hosszú élettartamú gazdaság nem csak a hosszabb életről szól; az iparágak, a befektetési stratégiák és a társadalom átalakításáról is.
Annie Coleman, a Stanford Center on Longevity nagykövete megerősítette a rendszerszintű változás iránti igényt:
Dinamikus rendszerekre van szükségünk, amelyek támogatják az újratervezést az élet több szakaszában. A nyugdíj nem a vég, hanem egy átmenet.
A Longevity Economic Forummal az UniCredit megmutatja elkötelezettségét az olyan pénzügyi megoldások iránt, amelyek reagálnak a hosszabb élet által kínált lehetőségekre és kihívásokra. A cél az, hogy a demográfiai változások a fenntartható növekedés, a rugalmas alkalmazkodás és a fejlődés motorjává váljanak.