Vizsgálat a Foodora ételrendelő ellen

A rövid fejű, orrú kutyák egészsége károsul
2023-12-13
Mérhetnénk máshogy is a gazdasági növekedést?
2023-12-14
Show all

Vizsgálat a Foodora ételrendelő ellen

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Foodora online ételrendelési portál tulajdonosával szemben, mert a vállalkozás a nemzeti versenyhatóság gyanúja szerint nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat a 2023 őszén hirdetett kuponakciójáról, és az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról – közölte a GVH az MTI-vel.

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Delivery Hero Hungary Kft.-vel szemben, amely az egyik legnagyobb hazai online ételrendelési portál, a Foodora tulajdonosa és üzemeltetője.

A vállalkozás a 2023. szeptember 4. és október 31. közötti kuponakciójában 2000 forint kedvezményre és ingyenes szállításra jogosító kupont hirdetett a fogyasztóknak.

A versenyhivatal szerint azonban a cég vélhetően nem nyújtott megfelelő tájékoztatást arról, hogy erre a kuponra csak akkor jogosultak a fogyasztók, ha a rendelésük végösszege meghaladja a 6000 forintot. A GVH észlelte továbbá, hogy az eljárás alá vont vállalkozás az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról, annak bevezetése óta időszerűtlen módon tájékoztatja a fogyasztókat. Ezen magatartásokkal a vállalkozás valószínűsíthetően megsértette a vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályokat.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – írták.

A Foodora márkát működtető Delivery Hero Hungary Kft. az MTI-vel szerdán közölte, hogy megkapta a GVH tájékoztatását a vizsgálat elindításáról.

Közleményében a cég hangsúlyozta: a Foodora számára a fogyasztók érdekeinek védelme és a jogszabályok tiszteletben tartása kiemelten fontos, ezért az értékesítési kommunikációjuk minden esetben összhangban van a vonatkozó rendelkezésekkel.

A vállalat szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak és az iparági gyakorlatnak megfelelően tájékoztatták a rendszerhasználati díj felszámításáról és a kampány egyéb feltételeiről.

Jelezték: a Delivery Hero Hungary Kft. mindenben együttműködik a hatósággal, és minden szükséges információt megad az őszi kampánnyal kapcsolatos félreértések tisztázásához és az ehhez kapcsolódó értékesítési aktivitásokkal kapcsolatban.

Cikk küldése e-mailben

Comments are closed.