Hogyan épülnek a felhőkarcolók?
2024-06-20
Csökkent az eladott új autók száma az Európai Unióban
2024-06-20

A Richter újabb céget vásárolt

A Richter Gedeon Nyrt. („Richter”) felvásárolta a belgiumi székhelyű, magántulajdonban lévő, számos  nőgyógyászati indikációban eredeti kutatást végző biotechnológiai vállalatot, a BCI Pharma-t  („BCI”). A tranzakció során megállapodott vállalati érték 12 millió eurót tesz ki, aminek kifizetése  a következő évek során teljesítendő fejlesztési mérföldkövekhez kötött.

A BCI, HTS (High-Throughput Screening, azaz nagy áteresztőképességű szűrés) útján  létrejött, szerzői jog által védett kináz inhibitor könyvtárából kiindulva azonosít eredeti kináz  inhibitorokat (kémiai kismolekulákat). A gyógyszerjelölteket a legfejlettebb szűrővizsgálatok  segítségével klinikailag validált biológiai célpontokon azonosítják.

„A kináz kutatásban szerzett szakértelmére alapozva a BCI rendkívül értékes preklinikai jelölt  molekulákat fedezett fel” – mondta Dr. Turek Péter, a Richter Nőgyógyászati üzletágának  (WHC) igazgatója. „Ez az akvizció tökéletes stratégiai kiegészítője a korábban bejelentett  tranzakciónknak és hozzájárul ahhoz, hogy az eredeti kutatási tevékenységünket a  nőgyógyászatra is kiterjesztve, kialakítsuk annak kereteit Liège városában. Nagy várakozással  tekintek a BCI magasan képzett szakértő csapatával való együttműködés elé annak  érdekében, hogy számos nőgyógyászati rendellenességre a precíziós gyógyszeres kezelés új  paradigmáit alapozhassuk meg.”

A BCI Pharma

A vállalatot 2013 márciusában Dominique Surleraux és Dr. Elisabeth Picou alapították. A  molekuláris modellezés segítségével a BCI igen magas szelektivitású célzott kináz inhibitor  tulajdonsággal bíró új molekulákat / vegyületeket tervezett meg és hozott létre, ily módon  javítva a betegekben a betegbiztonsági és tolerábilitási profilt.

2017 szeptemberében a társaság Series A értékpapír kibocsátása útján tőkét emelt a Noshaq  és egyéb belga magánbefektetők bevonásával, székhelyét áttette Belgiumba és egy biológiai  laboratóriumot alakított Liège városában. Jelenleg a társaság két telephellyel rendelkezik: az  gyógyszerkémiai egység Montpellierben, Franciaországban van, míg a biológiai kutatócsoport  Liègeben, Belgiumban található.