Csepreghy Nándor: az uniós magyar elnökség közlekedési fókuszában a közúti balesetek számának csökkentése áll

Tíz volt boszniai szerb katonát ítéltek 162 év börtönre háborús bűnök miatt
2024-06-18
New York legutóbbi különleges turistaattrakciója magánadományból épült
2024-06-18
Show all

Csepreghy Nándor: az uniós magyar elnökség közlekedési fókuszában a közúti balesetek számának csökkentése áll

A 2004 május elsején csatlakozott országok tiszteletére Brüsszelben az EU-s zászlók mellé a csatlakozottak lobogóit is felvonták.

A júliusban kezdődő uniós magyar elnökség közlekedési fókuszában a közúti balesetek számának csökkentése és a közlekedés biztonságosabbá tétele áll majd – jelentette ki az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) parlamenti államtitkára kedden Luxembourgban.

Csepreghy Nándor, aki az uniós tagállamok közlekedési minisztereinek tanácskozásán vett részt, sajtónyilatkozatában elmondta: a közlekedés szempontjából “Európa naggyá tétele” a háború dimenziójában azt jelenti, hogyan lehet a kelet-közép európai térséget megerősíteni.

“Hiszünk abban, hogy ez majd az egész Európa javát szolgálja, hiszen hiányzik egy olyan infrastrukturális fejlesztés Kelet-Európából, ami Nyugat-Európában már adottságnak tekinthető” – jelentette ki.

Az államtitkár szerint az elnökségi program a közlekedés szempontjából ugyancsak nagy figyelmet fordít majd a tömegközlekedés a vasúti közlekedés fejlesztésére, és nem csak a vasúti személyszállítás, hanem a vasúti áruszállítás dimenziójában is. Felhívta a figyelmet, hogy az ukrajnai háború egyszer véget ér, akkor az újjáépítés, és a térség a felzárkózása logisztikai szempontból, további kapacitásokat igényel majd, a többi között a vasúti áruszállítás tekintetében. “Ebbe a szakpolitikai területbe érdemes komoly forrásokat fektetni” – tette hozzá.

Rámutatott arra is, hogy a magyar kormány jelentős előrelépést tett a károsanyag-kibocsátás csökkentése felé, azáltal hogy a tömegközlekedés használatát ösztönzi. “A kormány tavaly bevezette az egységes menetrendi struktúrát és az egységes vármegyei és országbérlet rendszereket, ezek mind jelentős keresletet generáltak a tömegközlekedési eszközök iránt” – hozta fel példának.

Az uniós zöldpolitikáról szólva Csepreghy Nándor elmondta, hogy annak az az egyik legnagyobb problémája, hogy általában azok a pártok, amelyek a zöld jelszavak mentén jutottak be az uniós vagy tagállami törvényhozásba, egy-két ciklus után kifulladtak, mert nem képesek a politikai szlogeneket átültetni a szabályozási gyakorlatba.  “A magyar kormány viszont ezt megtette, például azáltal, hogy bevezette az egységes vármegyei és országbérlet, amely egy olyan nóvumot amire 30 éve nem volt példa” – emelte ki.

Az államtitkár szerint továbbá újra kell gondolni az európai közlekedési szabályozásnak azon kérdéseit is, amelyek nem az európai emberek érdekeit szolgálják, és nem kell félni visszalépni a korábban meghozott rossz döntésektől.

“A zöld átállás megvalósítása érdekében úgy kell támogatni a polgárokat, hogy ezt valóban finanszírozni tudják, és be tudják csatornázni a saját életükbe, vagy olyan szabályokat kell hozni, amelyekhez tudnak alkalmazkodni” – vélte.

Hangsúlyozta, hogy Magyarország számára lényeges, hogy olyan politikát képviseljen, amely a társadalom többsége által fontosnak tartott kérdésekre reflektál.” “Ha hazánk autóipari ország szeretne lenni, akkor olyan autókat kell előállítani, ami magyar embereknek számára elérhető” – hangoztatta.

Az uniós magyar elnökséggel kapcsolatban hangsúlyozta: a Tegyük naggyá Európát jelmondatot azért választotta a magyar kormány, “mert Európa több tekintetben nem képviseli azokat az érdekeket, amiket képviselnie kellene akkor, ha komolyan venné a saját maga szerepét, ami azt jelenti, hogy nem helyezi magát mások fölé, se alá.”

Cikk küldése e-mailben

Comments are closed.