Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést elérni, valamint a gyártási hatékonyság is javult. A Nádudvari erre az évre is az értékesítési volumen jelentős emelkedésére számít. Közben jelentős léptékű beruházást tervez a társaság: zöldmezős beruházás keretében egy új, korszerű mirelit üzem tervezését indították el, amely 10 ezer tonna feletti kapacitású lehet.
A kedvezőtlen piaci környezetben is látványos növekedést ért el tavaly a Nagisz Csoporthoz tartozó Nádudvari Élelmiszer Kft.: a nettó árbevétel 2023-ban megközelítette a 20,6 milliárd forintot, amely 23 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 16,7 milliárdot. Az árbevétel mellett a pénzügyi eredmények is kedvezően alakultak a társaságnál. A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) megközelítette az 1,7 milliárd forintot, miközben az adózás előtti eredmény 1,19 milliárdot tett ki: utóbbi csaknem a háromszorosa a 2022-ben elértnek.
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója szerint az árbevétel dinamikus bővülése annak köszönhető, hogy a tej-, hús- és mirelit üzletágban is sikerült tavaly növelni az értékesítési volument, annak ellenére, hogy a teljes piacon csökkenés mutatkozott.
Az eredményeink annak tükrében különösen figyelemre méltók, hogy az első negyedévi emelkedés után az év további részében jelentősen csökkentek az átadói árak
emelte ki az ügyvezető igazgató.
A tej üzletágon belül a zászlóshajónak számító túró mellett tavaly a cég célul tűzte ki, hogy az import termékek által uralt joghurtpiacon is meghatározó magyar szereplővé váljon. A natúr joghurtok piacán 2023-ban sikerült tovább erősíteni pozícióját, míg a másfél éve bevezetett réteges joghurtok esetében is már meghatározó szereplővé vált. A múlt év utolsó negyedévében a vállalat megjelent a klasszikus gyümölcsjoghurtok piacán is, ahol szintén kiemelkedő teljesítményt ért el, és további termékfejlesztéseken dolgoznak. A Nádudvari portfóliójában meghatározó terméknek számító túrónál pedig annak ellenére sikerült megőrizni a pozícióikat, hogy a teljes piacon nagyjából a tizedével visszaesett az értékesítés. A hús üzletágban – ahol a grillkolbász, a májas és a debreceni a három legjelentősebb termékcsoportjuk – szintén megőrizte pozícióit a társaság. A mirelitnél pedig – hívta fel a figyelmet az ügyvezető igazgató – olyan erős kereslet mutatkozott a Nádudvari termékei iránt, hogy folyamatosan a kapacitás maximuma körül kellett tartani a termelést.
Az idei évben további növekedésre számítanak, melyet az első negyedéves jelentős volumenbővülés is megerősít.
Nagy Ádám bejelentette: a vállalat a nemzetközi piacra lépés elősegítése érdekében – részben pályázati forrásból – zöldmezős beruházást tervez.
A tervek szerint a mostani telephely mellett elhelyezkedő, két hektáros területen új, a legkorszerűbb technológiákkal működő, automatizált mirelit üzem épülhet majd, évi több mint 10 ezer tonna kapacitással. „Az új üzem építésénél kiemelt figyelmet fogunk fordítani a fenntarthatósági, környezeti szempontokra, így az energia-ellátást jelentős részben napelemekkel biztosítjuk, miközben korszerűsítjük a szennyvíztisztító rendszerünket is” – tette hozzá az ügyvezető igazgató. Az új üzemegység a tervek szerint 2026. elején kezdheti meg a termelést.