NASA: A Föld páratlan mennyiségű hőt nyel el

CIA, orosz hírszerzés, szupertorpedó – mindez Kirgizisztán
2021-06-19
A történelem egyik legnagyobb növekedése: a nyugatnémet gazdasági csoda
2021-06-20

NASA: A Föld páratlan mennyiségű hőt nyel el

Páratlan mennyiségű hőt nyel el a Föld, “energiaegyen-súlytalansága” nagyjából megkétszereződött 2005 és 2019 között – mutatták ki az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA és a Nemzeti Óceán- és Légkörkutató Hivatal kutatói közös tanulmányukban.

A kutatók aggasztónak mondták ezt a növekedést.

Az energia-egyensúlytalanság azt a különbséget jelenti, hogy mennyit nyel el a Föld légköre és felszíne a Nap által kisugárzott energiából ahhoz képest, hogy mennyi infravörös sugárzás kerül vissza a világűrbe.

A pozitív energia-egyensúlytalanság azt jelenti, hogy a Föld rendszerei több energiát fognak fel, és a bolygó ezáltal melegedik

idézte a NASA közleményét a The Guardia brit napilap honlapja.

A kutatók szerint a műholdas megfigyelések adatai és az óceánokon lévő úszó megfigyelési pontok adatai is kimutatják ezt az egyensúlytalanságot.

Az óceánokon lévő úszó adatgyűjtők, amelyek behálózzák a bolygót

lehetővé teszik pontosan megbecsülni azt, hogy milyen ütemben melegednek fel az óceánok.

Mivel a többlet energia 90 százalékát az óceánok fogják fel, a műholdas szenzorok adatainak összehangban kell lenniük az óceánok hőmérsékletváltozásával.

Mindkét független megfigyelési mód a Föld energia-egyensúlytalanságának változásairól megmutatta ezt a hatalmas változást

közölte Norman Loeb, a NASA kutatója, a tanulmány vezetőszerzője.

Az üvegházhatású gázok kibocsátásnak növekedése a hőt a Föld légközében tartja, felfogva a sugárzást, amely különben a világűrbe visszakerülne. Ez a felmelegedés olyan változásokat idéz elő, mint a jég- és hóolvadás. A vízpárolgás növekedése és felhők változása tovább súlyosbítják ezt a melegedést – közölték a kutatók.

Az energia-egyensúlytalanság megkétszereződését részben az üvegházhatású gázok és a vízpára növekedése, valamint a felhők és a jég csökkenése okozza. A kutatók szerint a Csendes-óceánon végbemenő természetes jelenség, amikor a vízfelszín hőmérséklete eltolódik hidegből meleggé, valószínűleg szintén jelentős szerepet játszik az energia-egyensúlytalanság felerősödésében.